Avgiftshandläggare till enheten kontroll och granskning

Västerås kommun / Administratörsjobb / Västerås
2022-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare till enheten kontroll och granskning" (publicerad 2022-11-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill arbeta i en kreativ miljö där du får möjlighet att arbeta i ett team som hanterar avgifter. Vi tror att du tycker om att arbeta med siffror, bedömningar och regelverk. Vi söker nu en avgiftshandläggare. Hos oss får du chansen att bli specialist på avgiftshandläggning!

Vår arbetsmiljö präglas av hög kompetens, erfarenhet och professionella ambitioner. Vi erbjuder flexibel arbetstid, möjlighet till egen utveckling och god kamratskap. Samarbete är en viktig del av vår vardag. Under introduktionstiden får du som nyanställd hjälp och stöd av teamet för att du ska bli trygg i din roll som avgiftshandläggare.

Avgiftshandläggning är en del av enheten för kontroll och granskning. Förutom avgifter ansvarar enheten för bostadsanpassning, ersättnings- och sjuklönehandläggning samt vissa arkivfrågor. Enheten kontroll och granskning ingår i vård- och omsorgsförvaltningen.

Låter det här spännande? Då är det här något för dig!


Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare arbetar du månatligen med att handlägga, beräkna samt fatta beslut om avgifter med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du gör kontroller inför fakturakörning samt justerar eller makulerar felaktiga fakturor.

Arbetsåret och arbetsdagen som avgiftshandläggare följer ett tydligt mönster. I början av året fokuserar teamet på utskick av nya avgiftsbeslut samt inkomstförfrågan och övriga delen av året ligger kvalitetssäkring och utvecklingsarbete i fokus. Du hanterar kravhantering, utanordningar och överklaganden samt handlägger tillägg till minimibelopp samt olika förekommande administrativa uppgifter som fördelas i teamet.

Du kommer samverka med interna kontakter som biståndshandläggare och stadens ekonomicenter. Via mejl och telefon har du även kontakt med enskilda, utförare och anhöriga. Du ger alla du möter ett professionellt bemötande. Kontakterna kan gälla allt från frågor kring avgifter och fakturor till övriga frågor som behöver hänvisas vidare. Du bidrar i kvalitetssäkringen av rutiner och arbetssätt. Vi tror även att du uppskattar struktur och att få planera ditt arbete självständigt


Kvalifikationer
Vi söker dig som är lite av en sifferentusiast, med det menar vi att du är noggrann och drivs av att arbeta kvalitetsmedvetet utifrån lagar och regelverk. Du har minst en gymnasial examen med ekonomisk eller administrativ inriktning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot ekonomi, administration och/eller kundservice. Om du har erfarenhet från avgiftshantering inom vård och omsorg alternativt från myndighet är det en fördel, likaså om du tidigare arbetat med myndighetsutövning.

Du har goda kunskaper i Officepaketet. Om du har kunskap i systemen Pulsen Combine eller ekonomihanteringssystem som exempelvis Raindance är det en fördel. Du har god kommunikativ förmåga och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är viktigt för oss att du värdesätter olikheter och är medveten om hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar oss människor. Du är serviceinriktad, strukturerad och mån om att hålla en hög kvalitet i ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/00749".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Sibylla Törnkvist
sibylla.tornkvist@vasteras.se
021391067

Jobbnummer
6937056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: