Avgiftshandläggare Socialförvaltningen

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Säkerhetsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Socialförvaltningens uppdrag vänder sig till personer som av olika anledningar inte klarar vardagen utan extra insatser. Det ingår i socialförvaltningens uppdrag att bedriva omsorg om ensamkommande barn- och ungdomar, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt hemsjukvård och rehabilitering. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar.
Gemensamt för alla verksamheter i förvaltningen är att arbetet bygger på möten med människor.

Publiceringsdatum
2017-01-26

Dina arbetsuppgifter
• Vi söker en avgiftshandläggare då en av våra nuvarande avgiftshandläggare kommer att gå i pension.

• Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter i äldreomsorgens och LSS funktionsstöds verksamhet. I dina arbetsuppgifter kan ingå att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor om avgifter och fakturor från enskilda.

• I dina arbetsuppgifter kommer också andra administrativa uppgifter att ingå samt uppgifter som du bedöms ha särskild lämplighet för utifrån din kompetens och dina personliga egenskaper

Kvalifikationer
• Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller utbildning inom socialt arbete, administration eller ekonomi på högskolenivå.

• Du har ett vänligt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om siffror, har sinne för ordning och reda samt personlig mognad som innebär att du självständigt kan planera ditt arbete.

• Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med verksamhetssystemen Treserva, ADITRO & TES

Utbildningsnivå:
• Gymnasium

Vi erbjuder:
• Tillträde 2017-04-01 eller enligt överenskommelse.
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Ange följande referens när du ansöker: 3328085535
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Justin Cruseman (+46) 068016247 (+46) 0680 16100
Catarina Månsson (+46) 0680-17768 0680-16100

Företag
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
3285103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: