Avgiftshandläggare Biståndsenheten

Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka
57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar
för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg
gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och
därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i
stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för
stadsdelens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa
en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.

På biståndsenheten arbetar områdeschef, 2 enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 4 avgiftshandläggare, administratör, 2 stycken lokalt verksamhetsstöd, metodhandledare och verksamhetsutvecklare. Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats som arbetar med biståndsbedömning, handläggning av hemvårdsbidrag, avgifter och administration. Ökat antal ärenden och förändringar inom handläggningen medfört att vi nu utökar enheten med en person som ska arbeta som lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Treserva.

Publiceringsdatum
2016-05-16

Arbetsuppgifter
Våra kunder kan få olika former av insatser inom äldreomsorg till exempel särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. Som avgiftshandläggare ansvarar du för handläggning, utredning och för att ta myndighetsbeslut om avgifter. Du ansvarar för att utifrån inkomstuppgifter från kunden och information från pensionsmyndigheten, försäkringskassan eller annan myndighet räkna fram avgiftens storlek och att fakturera utifrån de insatser kunden har fått. Du skall också vara kunden, eller dennes företrädare, behjälplig med information kring avgifter samt svara på frågor kring fakturor.

Du kommer att ingå i en enhet med andra avgiftshandläggare där du även samarbetar med verksamhetens övriga avgiftshandläggare, verksamhetsstöd och med de biståndshandläggare som fattar beslut om insatser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning gärna inom administration eller ekonomi samt flerårig erfarenhet av dokumentation. Tidigare erfarenhet av att arbeta som avgiftshandläggare, av arbete i Treserva eller med myndighetsutövning är meriterande.

Du behärskar svenska språket samt uttrycker dig på korrekt svenska i tal och skrift då mycket kommunikation med de äldre sker via telefon. Du har lätt för att samarbeta med andra, har helhetssyn, ett gott bemötande, är strukturerad samt har en vilja att ge god service till kollegor och kunder. Det är viktigt att du självständigt kan planera, organisera och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt och noggrant sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-07-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A575081
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Bagleborn, Verksamhetsutvecklare 031-366 21 23

Facklig kontakt
Eva Dalerstedt, Vision 031-366 26 89

Företag
Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda

Kontorsadress
Nymilsgatan 2

Jobbnummer
2847905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, SDF Askim-Frölunda-Högsbo: