Avgiftshandläggare

Strängnäs Kommun / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs Kommun i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 35 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.


Publiceringsdatum
2017-12-12

Arbetsuppgifter
Med utgångspunkt i främst socialtjänstlagen kommer du att utreda, beräkna och ta beslut om avgiftsutrymme inom socialnämndens verksamheter. Du förväntas ha god kunskap om myndighetsutövning inom socialtjänstens område samt viss kunskap om kommunala taxor och avgiftssystem. I dina arbetsuppgifter ingår att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår vidare att dagligen svara på frågor om avgifter och fakturor från enskilda.

Du förväntas också att delta i utvecklingsarbete, ge förslag på förbättringar och att förenkla arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Kravprofil:
• Utbildning och erfarenheter:
• Examen från treårig gymnasieutbildning
• Tidigare yrkeserfarenhet av avgiftshandläggning inom socialtjänstens vård & omsorg eller individ & familjeomsorg
• Mycket god datavana samt gärna erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Treserva.
• Personliga egenskaper:
• Du är noggrann, serviceinriktad, engagerad och har lätt för att lära nytt och samarbeta. Du är tydlig i din kommunikation och kan säkerställa att budskap når fram och att du blir förstådd.
• Arbetsuppgifterna kräver att du har en god administrativ förmåga, sinne för ordning och reda samt personlig mognad som innebär att du självständigt kan planera ditt arbete.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningsform: Vikariat tom maj 2018 Omfattning: Deltid 50 % Tillträde: omgående efter överenskommelse , upphör: 2018-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 632/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingmarie Jüring 015229129
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun

Adress
Strängnäs kommun
Nygatan 10
64580 STRÄNGNÄS

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 STRÄNGNÄS

Jobbnummer
3849431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs Kommun: