Avgiftsförvaltare, Göteborg

SBC / Administratörsjobb / Göteborg
2017-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftsförvaltare, Göteborg" (publicerad 2018-08-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC i Göteborg, Malmö, Västerås, Järfälla, Stockholm eller i hela Sverige

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt samt i grupp hantera avgifts- och hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. Du för lägenhetsförteckningar, inkl. pantsättning, administrativ överlåtelsehantering, med avisering fyra ggr per år, kontrolluppgifter, påminnelser och kravhantering. Möta nya föreningar, ofta tillsammans med kundansvarig och i samband med detta presentera och lämna information om SBC. I arbetet har man både interna som externa kontakter. Frekventa kontakter med bostadsrättsföreningar som framför allt innebär att via telefon och e-post svara på frågor, ge rådgivning på ett korrekt och trevligt sätt.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem. Vi ser gärna sökande med extra god kunskap i Excel. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av administrativt arbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Du bör dela vår värdegrund där våra värdeord är professionell service och kvalificerad sakkunskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi ser gärna att du kan börjar i september 2017.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare med inledande provanställning

Publiceringsdatum
2017-04-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
Östra Hamngatan 18
41109 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 18

Jobbnummer
3464601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: