Avgiftsförvaltare, föräldravikariat - SBC - Kontorsjobb i Ospecificerad arbetsort
Avgiftsförvaltare, föräldravikariat
SBC / Kontorsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Ospecificerad arbetsort,
Visa alla jobb hos SBC i Ospecificerad arbetsort

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Vi rekryterar till SBCs bolag Österåkers bostadsrättsförvaltning som är beläget vid Åkers Runös station längs Roslagbanan. Vi är ca 15 medarbetare på kontoret och söker nu en Avgiftsförvaltare för ett föräldravikariat på 1 år.
Som avgiftsförvaltare är din huvudsakliga uppgift att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning vilket innebär administrering av överlåtelser, pantsättningshandlingar och andrahandsuthyrningar. Tjänsten inkluderar även arbetsuppgifter som avisering och debitering av avgifter/hyror, reskontrahantering, kontraktsskrivning samt kravhantering. I det dagliga arbetet ingår kontakt med både boende och styrelsemedlemmar både via mail och telefon.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten med personlig mognad, helhetssyn och god samarbetsförmåga. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering. Vi har god erfarenhet av en bakgrund som mäklarassistent.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 12 månader heltid Vikariat 12 månader

Publiceringsdatum
2017-08-16

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
Österåkers Bostadsrättsförvaltning AB
18440 Åkersberga

Kontorsadress
Österåkers Bostadsrättsförvaltning AB

Jobbnummer
3645579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: