Avdelningskoordinator

Stockholms Läns Landsting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten
Det är en spännande avdelning du kommer att jobba i, där stora infrastrukturprojekt avlöser varandra. Ett tungt och viktigt ansvar vilar på våra axlar i arbetet med att försörja hela Stockholmsregionen med en attraktiv, tillgänglig och modern kollektivtrafik. Vi vill ta Stockholm och SL-trafiken framåt och det gör vi till exempel genom Roslagsbanans utbyggnad, förlängningen av Tvärbanan, nya tåg till tunnelbanan och upprustningar av depåer och stationer. I rollen hos oss jobbar du nära avdelningschefen och har kontakt med både kommuner och leverantörer och konsulttjänster, samt resenärer och andra förvaltningar.
Du får bland annat jobba med: Stötta ledningen i frågor från bland annat förvaltningschefen Stötta avdelningens formella ärendehantering och ansvara för IP:s presentationsmaterial, interninformation och månadsbrev Leda avdelningens administratörsnätverk, ett samråd för våra sektionsassistenter och administratörer Planera och boka avdelningskonferenser, avdelnings- och ledningsgruppsmöten samt löpande personaladministrativa ärenden som till exempel introduktion av nyanställda och bokning av utvecklingssamtal för avdelningens ledningsgrupp
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag - den gemensamma resan. Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd: SL Access-kort Löneväxling till pensionen Flextid Goda möjligheter till kompetensutveckling Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Vad vi söker efter
Först och främst hoppas vi att du trivs i ett omväxlande arbete med flera, roliga utmaningar och arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och utbildning i projektledning eller coaching samt kunskap i Lagen om offentlig upphandling eller Lagen om upphandling inom försörjningssektorn.
Vidare har du: Kunskap om administrativa stöd- och ekonomisystem, exempelvis Agresso, Project Place, Platina samt dokumenthanteringssystem Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbete Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i svenska (och gärna engelska)
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och har förmåga att växla mellan uppgifter och skapa struktur i ditt arbete. Noggrannhet är viktigt och det är bra om du ligger steget före och är beredd på snabba förändringar.
Startdatum enligt överenskommelse.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Josefin Wäneland, tfn 08-686 1691. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta hr-partner Susanna Pap Björk, tfn 08-686 3645. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 15:e januari. Under jul- och nyårsledigheten kommer vi att ha begränsad möjlighet att besvara frågor, men vi återkommer så snart vi kan. Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-12-05

Facklig kontakt
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Nyckelord: administration, dokumenthantering, assistent, koordinator, databas, fakturering

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms Läns Landsting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "167015".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Läns Landsting (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Trafikförvaltningen

Jobbnummer
4987926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Läns Landsting: