Avdelningschef till Digitaliseringsavdelningen

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du ledare och vill bidra till samhällsnytta inom elektroniska kommunikationer och post? Har du dessutom intresse och förmåga att leda och inspirera folk omkring dig? Då kan det vara dig vi söker till rollen som avdelningschef till PTS digitaliseringsavdelning!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS söker nu en avdelningschef till digitaliseringsavdelningen.

Vad ska jag arbeta med?
Som avdelningschef och medlem av divisionsledningsgruppen för marknadsutveckling arbetar du för att PTS ska nå ett gott resultat på alla de områden som myndigheten ansvarar för. Utifrån ett helhetsperspektiv och genom att prioritera de för PTS centrala frågorna leder du digitaliseringsavdelningens verksamhet mot PTS mål.

Avdelningen består av fem enheter med ansvar för digital delaktighet, konsumenträttigheter och post. Av de fem enheterna utgör en av dessa ett tidsbegränsade kansli, kansliet för regeringens digitaliseringsråd.

Avdelningen använder flera olika verktyg i sin verksamhet, såväl främjandeinsatser i samverkan med andra aktörer, marknadsreglering/tillstånd, utredningar, tillsyn och upphandling av tjänster samt deltagande i olika nationella och internationella fora.

Vem söker vi?
Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi, juridik, teknik, statsvetenskap eller motsvarande samt erfarenhet av personal- och budgetansvar. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda chefer och att aktivt ha arbetat med verksamhetsutveckling. Likaså om du har arbetat i offentlig verksamhet, gärna i eller i nära dialog med Regeringskansliet. Det är också meriterande om du har arbetat på en nivå där du har representerat din organisation i samverkan med offentliga och privata aktörer, nationellt och internationellt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara mål- och resultatorienterad samt ha god strategisk förmåga. Vidare är det också naturligt för dig att leda andra genom att kommunicera med tydlighet samt skapa förutsättningar för motivation, delaktighet och engagemang.

Du har förmågan och tycker om att samarbeta och företräda PTS i förhållande till viktiga aktörer i vår omvärld, t.ex. media, allmänheten, Regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner, intresseorganisationer etc.

Var på PTS ska jag jobba?
Digitaliseringsavdelningen ingår tillsammans med tre avdelningar för analys, marknadsreglering och bredbandsstöd i divisionen för marknadsutveckling.

Avdelningen spänner över områden såsom funktionshinderpolitik, konsumentfrågor, postmarknaden samt att främja bredbandsutbyggnad och samhällets digitalisering. Avdelningen använder flera olika verktyg i sin verksamhet, såväl främjandeinsatser i samverkan med andra aktörer, marknadsreglering/tillstånd, utredningar, tillsyn och upphandling av tjänster samt deltagande i olika nationella och internationella fora.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 18 april 2021.

För mer information kontakta divisionschef Björn Blondell på tel. 08-678 55 41 eller HR-specialist Johan Gustavsson på tel. 08-678 58 11. För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationer, maila till saco@pts.se eller st@pts.se

Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-03-31

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
5666719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: