Avdelningsadministratör Utveckling och styrning

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

Publiceringsdatum
2023-11-09

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör till avdelningen Utveckling och styrning. I rollen som administratör så utgör du ett viktigt stöd och ger service till avdelningens chefer och medarbetare. I tjänsten ingår även vara administratör för vår ekonomiavdelning samt även visst administrativt stöd till förvaltningsdirektören.

Du ingår i ett nätverk av flera avdelningsadministratörer inom förvaltningen. Du kommer att vara spindeln i nätet och ha många kontaktytor inom avdelningarna och förvaltningen.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera fakturor och göra beställningar och inköp i vårt ekonomisystem Proceedo. Du beställer IT-utrustning samt behörigheter till nyanställda. Du är behjälplig vid direktupphandlingar för avdelningen samt genomför beställningar för sällananvändare. Vidare kommer du att vara chefsstöd i Personec, föra mötesanteckningar och skriva protokoll, kontera och attestera vissa fakturor, hantera semesterlistor och rese- och konferensbokningar samt ge service till medarbetare och chefer.

Eftersom avdelningen och förvaltningen är ny sedan årsskiftet och till viss del under uppbyggnad kan arbetsuppgifterna förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en administrativ utbildning på gymnasienivå eller likvärdigt samt har erfarenhet av tidigare administrativt arbete. Du behöver vara van att arbeta i lönesystem och ekonomisystem.

För att lyckas i uppdraget behöver du vara en god kommunikatör både i tal- och skrift på svenska samt ha goda IT-kunskaper och lätt att ta till dig nya IT-verktyg. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administrativa uppgifter så som inköp och/eller personaladministration inom offentlig verksamhet, gärna erfarenhet av att arbeta i datasystem som till exempel Personec och Proceedo.

Du som söker trivs med att arbeta både själv och tillsammans med andra. Du tar ansvar för att slutföra dina och de gemensamma arbetsuppgifterna. Du är självgående och proaktiv vid planering och genomförande av ditt arbete och du känner dig bekväm med att ha flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du arbetar mycket organiserat och planerar och genomför aktiviteter och arbetsuppgifter i god tid. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du kommer hantera viss känslig personalinformation varför du behöver vara en tillitsfull person som både chefer och personal litar på. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har ett intresse och förmåga att hjälpa andra och är positiv i ditt kundbemötande.

Istället för personligt brev använder vi, i denna ansökningsprocess, CV och urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SMF-2023-00089".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef Utveckling och styrning
Camilla Wallin
camilla.wallin@stadsmiljo.goteborg.se

Jobbnummer
8250612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: