Avdelningsadministratör till Svenska Kraftnät

Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Specifikation:
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Bakgrund
Bl.a. med utgångspunkt på tillväxtresan och det ökade administrativa behovet. Inte minst den hårt ansträngda belastningen på våra Chefer så är vår önskan att avlasta Avd. Drifts chefer med detta stöd.

Uppdragsbeskrivning
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Driftens stabsfunktion på Svenska kraftnät arbetar med strategiska frågor kopplat till driften av det svenska transmissionsnätet. Det kan även handla om operativa arbetsuppgifter kopplat till driften. Assistenten kommer i hög utsträckning arbeta direkt mot personer i staben och driftens ledningsgrupp.

På driftens stab finns även controller, CSP-manager, strategisk driftchef och den operativa driftchefen. Andra mer tillfälliga resurser kan även förekomma i stabsfunktionen.

Publiceringsdatum
2023-08-16

Dina arbetsuppgifter
Stötta avdelningens chefer i planering och möteskoordinering

• Delta vid möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation

• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter

• Vara sammanhållande för avdelningens månadsbrev och konferenser

• Stötta Intranätsredaktör drift

• Vid behov, hjälpa till med schemaläggning av kontrollrumspersonal

• Stötta i förvaltning av driftinstruktioner och registrering

• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen

• Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.

Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under 2 år med eventuell option på 1 +1 år.

Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

Kompetens och Erfarenhet:

• Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning.
Skallkrav


Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

• Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning.

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook.

• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Börkrav

• Erfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgrupper, minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer

• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet , t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation. Minst 1 referensuppdrag ska anges i CV

Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är liknande.

Ovanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser som för att säkerställa uppfyllande av krav.

Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

Driven, självständig och engagerad, Bra på samarbete, Kommunikativ, God samarbetsförmåga och initiativförmåga, Serviceminded, Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning, Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation, Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende, Arbetar självständigt och målinriktat, Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter, Förmåga att arbeta i grupp, Effektiv och noggrann, Bekväm med att variera mellan givna arbetsuppgifter och att identifiera insatser på egen hand, Stresstålig

Övrig information
Uppdragsperiod: 01-sep-2023 - 31-maj-2024 med möjlighet till förlängning 1+1 år Omfattning: 40h i vecka
Omfattning distansarbete: Distansarbete: kan erbjudas på samma sätt som till våra anställda. Omfattning i överenskommelse med chefer
Inställelsetid vid behov (h):: Inställelsetid vid behov (2h) vardagar
Placering: Sundbyberg

Så ansöker du
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705 869311

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Kontakt
Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se
0705869311

Jobbnummer
8035251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: