Attraktivt företag i City rekryterar en Credit Controller/Collec

Avanzera / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För anställning hos kund söker vi dig som vill arbeta självständigt med Collections. Vår kund är en internationell advokatbyrå som är väl etablerad i Stockholm sedan flera år tillbaka. Kontoret är beläget i fina lokaler i centrala Stockholm, där man är ett hundratal anställda. Nu har man behov av att rekrytera en person som ansvarar för kredithanteringen.

Tjänsten ska tillsättas omgående. Det är en tillsvidare anställning fördelad på 75-100 % direkt hos vår kund.

Publiceringsdatum
2013-01-08

Dina arbetsuppgifter
Syftet och målet med tjänsten är att få betalt av samtliga klienter. I det arbetet är det viktigt att dokumentera noggrant i kredithanteringssystemet hur man gått tillväga för att förmå kund att betala in pengarna. Det gör du genom att kontakta klienterna, som är både företag och privatpersoner, världen över. Kontakten sker per brev, e-post och telefon. Du kommer regelbundet kalla till möten med delägarna/advokaterna vars klienter har innestående fordringar för att upplysa dem om status. En del i rollen är också att boka kundinbetalningar i redovisningssystemet, detta för att du ska ha full kontroll över vilka betalningar som sker. Med jämna intervall har du telefonkonferens med chefen för Credit Control som sitter i England för att rapportera och diskutera krediterna. Detta är en självständig roll där du själv kan strukturera upp ditt arbete.

Du kommer att bli en del av ekonomiavdelningen bestående av fem personer idag och en organisation som präglas av god stämning!

Bakgrund
Vi tror att du är lägst gymnasieekonom och har flera års erfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper i Office paketet, erfarenhet av dokumenthanteringssystem samt att du har vana av något bokföringssystem. Det är viktigt att du har goda kunskaper i engelska så att du obehindrat kan tala och skriva med klienter.

Personligheten är väldigt viktig i denna funktion. Vi söker dig som är driven och självgående med en stor portion diplomati. Du kommunicerar tydligt och kan bemöta argumentation och rentav sporras av det. Du är anpassningsbar och smidig i mötet med andra och får andra med dig i ditt resonemang. Att arbeta självständigt är inget problem för dig, då de kollegor som arbetar med liknande uppgifter är utspridda i världen. Du trivs också att arbeta mot uppsatta mål.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 172
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera

Adress
Avanzera
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1432395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera: