Assistenter till Justitiedepartementet - Regeringskansliet - Administratörsjobb i Stockholm
Assistenter till Justitiedepartementet
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. I Regeringskansliet arbetar cirka 4300 personer, varav knappt 600 utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Justitiedepartementet ansvarar i Regeringskansliet för polisen, domstolsväsendet, åklagarväsendet, kriminalvården, och för frågor som rör migration och asyl. Departementet ansvarar även för lagstiftningen inom statsrätten, den allmänna förvaltningsrätten, processrätten, civilrätten samt straffrätten.

Vi söker nu ett par assistenter för placering på åklagarenheten (Å) samt enheten för allmän ordning och säkerhet (L4).  Vilken placering som kan bli aktuell för din del sker i dialog med dig under rekryteringsförfarandet med hänsyn till ditt intresse och verksamhetens behov.

Arbetsuppgifterna för de assistenter som vi söker innebär i huvudsak att du agerar team-orienterat som administrativt stöd till din enhetschef och övriga medarbetare på enheten. Du rör dig inom enheternas två huvudsakliga verksamhetsområden, lagstiftning och myndighetsstyrning (Å) respektive lagstiftning och ärendehantering (L4); där du tillsammans och i nära samarbete med dina kollegor har många bollar i luften och bland annat biträder administrativt vid handläggningen av ärenden, planerar och förbereder inför beredningar med den politiska ledningen och regeringssammanträden. Vi erbjuder dig en omväxlande vardag som i praktiken bland annat innebär att du koordinerar möten både på politisk nivå och tjänstemannanivå, expedierar och arkiverar beslut samt granskar och konterar fakturor. Du kommer också att ha en viktig roll när det gäller att ansvara för stora delar av enhetens administration och utveckla enhetens administrativa rutiner m.m.

Vi söker dig med gymnasial utbildning som gärna har någon form av erfarenhet från administrativt eller assistentliknande arbete från en större organisation eller företag- det är dock inget krav, ditt intresse och vilja för utveckling och en framtid inom Regeringskansliet är viktigare. I din roll som assistent har du många kontaktytor, såväl internt som externt vilket innebär att du som söker också bör vara positiv, utåtriktad och ha god samarbetsförmåga.

För att trivas i denna roll har du också mycket god organisations- och prioriteringsförmåga, kan möta deadlines på ett klokt sätt, ta egna initiativ och arbeta effektivt och självständigt. Utifrån arbetsuppgifternas karaktär så är du självklart också noggrann, kvalitets- och serviceinriktad. Vidare ser vi också att du har goda IT-kunskaper, främst från Officepaketet och att du har en god kommunikationsförmåga på svenska. Dessutom behöver du för tjänsten ha goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet av liknande arbete inom Regeringskansliet eller från annan statlig myndighet är meriterande. Det är även meriterande om du har kunskaper i Agresso och/eller Sharepoint.

Anställningarna är tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

För anställningen på enheten för allmän ordning och säkerhet, som är placerad i säkerhetsklass, krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras.

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Klicka på knappen "Ansök" nedan. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 17 juni 2012. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.

Publiceringsdatum
2012-06-04

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ari Soppela, Enhetschef, 08-405 46 72
Helena Swenzén, Enhetschef, 08-405 47 35
Johan  Olsson, Personalspecialist, 08-405 11 94
Josefine Sjöström-Järvinen, Personalhandläggare, 08-405 47 57
Linda Utterberg, SACO/Ju, 08-405 18 00
Susanna Wiener, ST-RK/SB-Ju, 08-405 46 19

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet

Jobbnummer
1262206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: