Assistenter sökes till Asylprövningsenheten i gävle

Migrationsverket / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Hedemora, Uppsala eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Nu söker vi två stycken Assistenter till Asylprövningsenheten i Gävle

Publiceringsdatum
2015-06-15

Dina arbetsuppgifter
Som Assistent hos oss på Asylprövningsenheten kommer du att fungera som spindeln i nätet genom att vara ett administrativt stöd åt ditt team. Du utför såväl självständigt som i samarbete med arbetskamrater administrativa arbetsuppgifter knutna till handläggningen av asylärenden. Du har många kontakter, bland annat med sökanden, tolkförmedlingar, offentliga biträden och andra myndigheter då du bokar tolkar och beställer språkanalyser. Administrativa arbetsuppgifter är bland annat registrering och expediering av ärenden samt posthantering. I övrigt utför du arbetsuppgifter som ålagts av närmaste chef. Enheten har ett teambaserat arbetssätt som förutsätter samarbete, prestigelöshet och gemensamt ansvarstagande av alla.

Dessa roller kommer att ingå i ditt team:

1 Assistent (Du)
5 Handläggare
2 Beslutsfattare
1 Teamledare

Du kommer att få arbeta på en enhet i nära samarbete med dina kollegor och god inblick i hela verksamheten. Du kommer att arbeta nära andra assistenter där du har möjligheten att utbyta idéer och arbetsuppgifter för att få en större variation i ditt dagliga arbete.

Kvalifikationer
Vi ser att du har:

• Utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Relevant arbetslivserfarenhet inom administration.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och har goda kunskaper i engelska.
• Du har god datavana och goda kunskaper i MS Office.

Som person är du strukturerad och självgående, har god förmåga att ta initiativ och en god servicekänsla. Krav ställs på flexibilitet, stresstålighet och mycket god samarbetsförmåga, att du är duktig på att kommunicera samt har ett professionellt förhållningssätt.

Upplysningar

Vi tillämpar individuell lönesättning. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Tillträde: Önskad start augusti/september Stationeringsort: Gävle

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2015-06-29. Vi tar endast emot din ansökan via Migrationsverkets rekryteringsverktyg.

I denna rekryteringsprocess så använder vi oss av Academic Work och har du frågor kring rekryteringsprocessen så kontaktar du rekryteringskonsult Emelie Karlsson på emelie.karlsson@academicwork.se har du däremot frågor om tjänsten så kontaktar du istället enhetschef Maria Beiron på maria.beiron@migrationsverket.se

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Karlsson, Rekryteringskonsult emelie.karlsson@academicwork.se

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Kaserngatan 50 B 802 53 Gävle
80253 Gävle

Kontorsadress
Kaserngatan 50 B 802 53 Gävle

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2337020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: