Assistent till Notarius Publicus / Sekreterare - Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB - Administratörsjobb i Göteborg
Assistent till Notarius Publicus / Sekreterare
Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB i Göteborg

Advokatfirman Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Örebro. Totalt är vi cirka 250 medarbetare varav drygt 40 arbetar i Göteborg.
NOTARIUS PUBLICUS
Tre av Göteborgskontorets advokater är av Länsstyrelsen förordnade som Notarius Publicus. Notarius Publicus har som uppgift att hjälpa allmänheten och företag med bland annat legalisering av handlingar.
Expeditionen för Notarius Publicus-ärenden ligger på Drottninggatan i centrala Göteborg, i anslutning till advokatfirman Lindahls lokaler. Expeditionen är öppen dagligen för telefonsamtal och personliga besök mellan klockan 10-12 och 13-15.30. På expeditionen arbetar idag en sekreterare på heltid. Vi söker nu ytterligare en person som i första hand skall tjänstgöra på expeditionen för Notarius Publicus tillsammans med nuvarande sekreterare men också vid behov skall kunna arbeta som sekreterare på advokatbyrån.

Publiceringsdatum
2008-04-12

Arbetsuppgifter
Arbetet hos Notarius Publicus innebär i första hand att ta emot kunderna på expeditionen och förse kundernas handlingar med de intyg som beställs. För detta krävs kunskaper i engelska i tal och skrift och viss läsförståelse i spanska, franska och helst också tyska. Det krävs vidare stor noggrannhet, att sekreteraren bemöter kunderna på ett vänligt och korrekt sätt samt är lyhörd för kundernas önskemål för att rätt typ av intyg ska kunna utfärdas. Det är också många kunder som har frågor, både vid sina besök på expeditionen och per telefon.
Arbetet som sekreterare innebär att formulera brev och fax efter anvisning om sakinnehåll, såväl på svenska som på engelska, upprätta inlagor till domstolar och myndigheter, sammanställa uppgifter, redigera och färdigställa handlingar, göra översättningar till och från engelska, genomföra sökningar i databaser, ha telefonkontakt med kunder, domstolar och andra myndigheter. Dessutom arbete med ärenderegistrering, fakturering, rastavlösning i reception och övriga allmänna kontorsgöromål.
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Sex månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde snarast.

Ersättning
Fast lön
Månadslön. Löneanspråk anges i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-04
Märk ansökan "Assistent/sekreterare 0804"
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsannonsgbg@lindahl.se

Kontakt
Karola Olofsson, 031-7991039

Företag
Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB

Adress
Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB
Box 11911
40439 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 36
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7991000
Faxnummer: 031-7991099
E-postadress: platsannonsgbg@lindahl.se

Jobbnummer
190457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB: