Assistent till ledningsgruppen

MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Publiceringsdatum
2016-05-04

Om företaget
MultiMind söker nu en Assistent till ledningsgruppen för rekrytering till vår kund - en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. De öppnade sina första butiker i Sverige år 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av deras närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För vår kund är det viktigt att alla medarbetare trivs - på alla sätt. De erbjuder dig att arbeta i en miljö som karaktäriseras av företagets värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. De är måna om att stödja och uppmuntra alla medarbetare i deras utveckling.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som en av tre Chefsassistenter är du spindeln i nätet som ständigt är uppdaterad på ledningsgruppens olika engagemang samt nuvarande och kommande projekt, både internt och externt. Du är behjälplig i dessa och förbereder olika frågor på ledningsgruppens uppdrag.

Dina ansvarsområden kommer bla att vara:

Du ansvarar för det löpande administrativa stödet till ledningsgruppen. Traditionella assistentuppgifter som att förbereda mötesrum, hantera fakturor, besvara telefonsamtal och e-post, boka och organisera möten/resor samt förbereda presentationer. Du hjälper till med översättningar främst från tyska till svenska, vid behov även till engelska. Rollen innebär många interna och externa kontakter under en tidvis hög arbetsbelastning, då måste du snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är en viktig länk i kommunikationen mellan direktörerna och deras respektive avdelningar.
Vilka erfarenheter söker vi?

Du har minst gymnasieexamen. Du är en skicklig kommunikatör och uttrycker dig mycket väl på svenska och tyska , såväl i tal som i skrift, engelska är en fördel. Eftersom du bidrar till utformandet av såväl intern som extern kommunikation, ser vi det som en förutsättning för tjänsten, att du har en mycket god förmåga att självständigt kunna formulera texter. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och ett genuint intresse för att erbjuda god service. Du är social och har lätt för att samarbeta i grupp, men kan också självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter. Du tycker om att ta egna initiativ och ser gärna potential till utveckling inom dina arbetsområden. Du är en van datoranvändare och hanterar rutinerat Officepaketets olika delar.

Låter detta intressant för dig?

Ansök då direkt eftersom intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är en rak rekrytering där du blir anställd direkt hos kund. Vi ser fram emot att höra från dig.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maja Eriksson +46 8 21 67 45

Företag
MultiMind Bemanning AB

Adress
MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 66

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2825786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MultiMind Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MultiMind Bemanning AB: