Assistent till Kundcenter

Malmö stad, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Malmö
2011-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till Kundcenter" (publicerad 2012-01-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen i Malmö

Var med och påverka där det händer
Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne med över 400 yrkeskategorier representerade. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling.
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde.
Serviceförvaltningen
arbetar med service åt kommunens förvaltningar.
Allt ifrån att sköta stadens telefonväxel och internpost
till att erbjuda skolmat, förvalta stadens byggnader, parkskötsel och gaturenhållning, drift och underhåll av
gator och VA-ledningar, IT-drift och mycket mera.
Ansvarig nämnd är servicenämnden.
Kundcenter är en enhet i Serviceförvaltningens affärsområde Kommuntjänster. Kundcenter förmedlar på uppdrag av våra uppdragsgivare ärenden och frågor från anmälare till utförare hos våra uppdragsgivare. Till Kundcenter vänder sig anmälare som vill göra en felanmälan, ställa en fråga eller kanske lämna en synpunkt som exempelvis berör Malmö stads gator, torg, parker, byggnader eller skolmat. Både Malmöbor och medarbetare i Malmö stad kontaktar Kundcenter och anmäler ärenden, oftast via telefon.
Kundcenters målsättning är nöjda kunder. Detta innebär att vårt arbete alltid ska präglas av god service och hög tillgänglighet, samt att varje kund ska få ett trevligt och professionellt bemötande.

Publiceringsdatum
2011-03-29

Arbetsuppgifter
Som assistent på kundcenter kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder per telefon. Arbetsuppgifterna består av att direktinformera våra kunder eller ta emot synpunkter och klagomål samt felanmälan på t.ex. fastigheter, gator, torg och parker. Du kommer att registrera ärenden i ett internet ärendehanteringsystem.

Kvalifikationer
Vi söker någon som tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och gärna någon som har arbetat i ett Kundcenter som befunnit sig i ett expansivt skede. Då Kundcenter växer och förändras är det viktigt att du som söker ser detta som en utmaning och att du vill bidra i förändringsarbetet.
Arbetet ser olika ut från dag till dag och kräver tidvis ett högt arbetstempo. Vi ser det därför som en självklarhet att du är stresstålig och flexibel.
Serviceförvaltningen vision är "vi ska aktivt medverka till att det går bra för våra kunder". Du som söker ska kunna identifiera dig med vår vision och brinna för att ge våra kunder den service de önskar, något som kräver att du är lyhörd och kommunikativ.
Du som söker ska ha lägst gymnasieutbildning samt goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Har du ytterligare språkkunskaper ses detta som meriterande. Du ska inneha en god allmän datorkunskap samt goda kunskaper i officepaket.

Arbetstider och omfattning
Heltid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-15
Då Kundcenter befinner sig i ett expansivt skede, kan det i framtiden innebära arbete på kvällar/helger.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Ange följande referens när du ansöker: 2011-KTJ-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anita Ipsen, 040-341980

Företag
Malmö stad, Serviceförvaltningen

Adress
Malmö stad, Serviceförvaltningen
August Palms plats 1
20580 Malmö

Jobbnummer
888302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Serviceförvaltningen: