Assistent till Koncernledningen

Ahlsell / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ahlsell i Stockholm, Norrtälje, Uppsala, Gävle, Bollnäs eller i hela Sverige

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner, med verksamhet även i Baltikum och Ryssland. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 19 miljarder SEK och ca 4 300 anställda.

Publiceringsdatum
2011-03-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som assistent till koncernledningen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att assistera koncernledningen i olika administrativa ärenden. Koncernledningen består av fyra personer där du rapporterar till koncernchefen. I rollen ingår traditionella assistentuppgifter såsom mötesbokningar, resebeställningar, korrespondens samt attestering och godkännande av reseräkningar och tidrapporter etc. Du ansvarar även för att ta fram, samordna och distribuera material inför och efter styrelsemöten och även gentemot revisionskommittén. Vi ser även att du har en kreativ sida då det ingår att skapa proffsiga presentationer. Utöver detta kommer tjänsten innebära att dagligen avlasta och hjälpa koncernledningen med ad hoc uppgifter.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Liljeholmen.
Ahlsell erbjuder
Ahlsell erbjuder en spännande roll i en mycket händelserik miljö där du får fungera som spindeln i nätet högt upp inom koncernen.
Lämplig bakgrund
Vi ser att du har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en internationell verksamhet. I denna roll ställs krav på en hög servicenivå, stor flexibilitet och vana att rycka ut där det behövs. Du har en hög integritet, är driven och lösningsorienterad. Som person är du social och har lätt för att prioritera och lyfta blicken samt att samarbeta och kommunicera med olika parter.
Du har självklart en god administrativ och organisatorisk förmåga samt är van att arbeta i en miljö där snabba beslut fattas. Det är även viktigt att du är en social person med god förmåga att samarbeta och verka över fler arbetsområden. Du har mycket goda kunskaper i Office-programmen och god datavana samt talar och skriver bra engelska.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Ahlsell med Ogunsen Search & Selection. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, dock senast den 10 april 2011. Ansökan görs via Ogunsens hemsida www.ogunsen.se, gå in under fliken uppdrag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carola Arkeklint på 08-410 252 83 eller Louise Poltoft 08-410 252 82.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Louise Poltoft, +46 841025282

Företag
Ahlsell

Adress
Ahlsell
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
870120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ahlsell

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ahlsell: