Assistent till Hamilton

Hamilton / Administratörsjobb / Stockholm
2017-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till Hamilton" (publicerad 2018-02-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hamilton i Stockholm

Som en av Sveriges största affärsjuridiska rådgivare med drygt 100 medarbetare erbjuder Hamilton ett brett utbud av affärsjuridiska tjänster till både svenska och internationella klienter. Vår vision är att vara den högst ansedda och mest eftertraktade affärsjuridiska rådgivaren och arbetsgivaren i Sverige.

Vill du bli en av oss?
I fjol slogs den internationella advokatfirman Ashursts stockholmskontor samman med Hamilton. Nu, ett år och drygt 105 medarbetare och 26 partners senare, har vi skapat en av landets ledande affärsjuridiska advokatfirmor. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en assistent som är driven och engagerad i såväl sin egen som firmans utveckling och som trivs med att arbeta i ett högt tempo tillsammans med kompetenta och skickliga medarbetare. Vi ger dig möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du kontinuerligt får yrkesmässig utveckling.

Din roll
Din arbetsuppgift är att assistera firmans jurister som arbetar i de olika verksamhetsgrupperna, detta kommer du att göra tillsammans med ett team som består av nio assistenter. Som assistent kommer du att ha kontakt med klienter, myndigheter och domstolar, du kommer även sköta hanteringen av korrespondens samt fakturor. I arbetsuppgifterna ingår dessutom sedvanlig administration som t.ex. upprättande av transaktionspärmar, kvittohantering, utskick, utskrifter, kopiering och arkivering. Du kommer även koordinera resor och möten.

Hamilton är en högpresterande, expansiv arbetsplats på en spännande resa. Vi söker därför dig som vill vara en del av en dynamisk och utvecklande miljö. Du är anpassningsbar till olika situationer och personer samt drivs av att möta andra människors behov genom att hitta lösningar och vara serviceorienterad. Vidare ser vi att du har en hög ansvarskänsla och en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du har en god organisatorisk förmåga och att du kan arbeta strukturerat och effektivt vid högt tempo utan att sätta kvalitet åt sidan. Vi ser även att du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Din profil
Vi söker dig som:

• Har gymnasiekompetens eller motsvarande
• Har mycket goda kunskaper i, och förståelse för, det svenska språket i både tal och skrift samt kan uttrycka dig obehindrat på engelska
• Är bekväm med att arbeta i Office-paketet och andra sedvanliga datorprogram
• Gärna har erfarenhet av 1-2 års administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter
• Det är även meriterande om du har erfarenhet av branschen och/eller har arbetat med fakturering

I rollen som assistent lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Tillträde
Vi ser att tillträde till tjänsten sker så snart som möjligt. Vi kommer att kalla på intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Registrera din ansökan senast 2017-12-11.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta vår Talent & Organisation Manager, Irini Ångnell, på telefon 08-505 50 168 eller irini.angnell@hamilton.se.

Besök oss gärna på www.hamilton.se eller titta in på vår Facebooksida www.facebook.com/hamilton

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-11-16

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hamilton

Adress
Hamilton
Hamngatan 27
10133 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 27

Jobbnummer
3806449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hamilton

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hamilton: