Assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm

TNG Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm" (publicerad 2021-12-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker Sandart & Partners en assistent till kontoret vid Stureplan i centrala Stockholm

Har du jobbat som assistent eller handläggare och är sugen på att jobba med administration på en advokatbyrå? Har du en bakgrund som administratör och vill nu testa något annat? Nu söker vi en assistent till Sandart & Partners för start efter sommaren. Vi intervjuar löpande så ansök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Sandart & Partners är en nischad advokatbyrå inom tvistlösning och avtalshantering med särskilt fokus på immaterialrättsliga frågor, dvs frågor avseende patent, upphovsrätt, varumärken, företagsnamn och mönster (design). Du kommer komma till en professionell miljö med några av landets bästa jurister inom sitt område. Här jobbar alla mot ett gemensamt mål och ett gott samarbete värderas högt för att nå bästa resultat. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter.

Du kommer ingå i en grupp assistenter som kontinuerligt stöttar och avlastar varandra och täcker upp för varandra vid semestrar och sjukdomar. Arbetsuppgifterna är både självständiga och inom givna ramar och du får en introduktion och hjälp av gruppen tills du är självgående. Utöver din grundlön så kommer du att bli erbjuden ett generöst förmånspaket som är lika för alla anställda på byrån.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara väldigt varierande med arbetsuppgifter som är både på hög och låg nivå. Du kommer dels ersätta när ordinarie receptionist är borta pga av sjukdom och ledigheter eller behöver extra hjälp vid arbetstoppar. Du kommer dessutom att varje dag täcka upp för receptionistens lunchpaus. Som receptionist tar du hand om växeln, tar emot besökare och har hand om leverantörskontakter. Den största delen av tiden kommer du dock arbeta med assistentsysslor som bland annat innebär att:

* registrera nya klienter och ärenden
* organisera material både elektronisk och i pappersformat
* upprätta pärmar
* ta emot post, kopiera och scanna in på rätt ärende
* leta fram information som juristerna efterfrågar
* upprätta bevispärmar, ta fram specifika bilagor till domstol
* hålla ordning och reda i de olika akterna
* följa upp och bevaka ärenden internt och mot domstol
* hålla i rese-, hotell- och konferensbokningar



ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer arbeta i fantastiska lokaler ett stenkast från Stureplan i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid med arbetstider 8:30-17:30 med en timmes lunch. Övertid kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning och börjar med en provanställning på sex månader och beräknas starta den 1/9 eller så snart rätt person kan vara på plats.





VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har jobbat med administration tidigare eller kanske som handläggare på en myndighet. Du tycker om att jobba i en assistentroll och att ge service, både internt och externt. Ingen arbetsuppgift är för dig oviktig och du är hjälpsam, nyfiken och kommunikativ. Du gillar ordning och reda och har lätt för att prioritera när du måste göra flera saker samtidigt. Jobbet innebär hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer.

Som assistent får du ta eget ansvar och ofta själv strukturera och planera uppgifterna efter juristens instruktioner. Med tanke på byråns verksamhet är integritet och känsla för sekretess av högsta prioritet. Du har god datavana och är en van användare av både e-postprogram och Officepaketet. Du talar och skriver god svenska och engelska. Är du tekniskt kunnig och van att vara problemlösaren när datorerna krånglar är det ett plus.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-06-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hendrik Christiansson 070-9378702

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
4833200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: