Assistent och receptionist till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en service-minded, utåtriktad och handlingskraftig person som har några års erfarenhet av administration och/eller reception? Har du en förmåga att skapa goda relationer och inspireras du av förändring? Vi på Adecco erbjuder nu en spännande möjlighet för dig att utvecklas hos vår globala kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2018-02-26

Om tjänsten
Vår kund är ett stort globalt bolag, verksamma inom fordonsindustrin. I denna tjänst kommer du vara en del av en innovativ och framtidsfokuserad del av bolaget. Som assistent och receptionist kommer du att supportera avdelningen med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara den person avdelningen kan vända sig till när de behöver hjälp med allt relaterat till kontoret. Vidare kommer din roll också fokusera på att förbättra arbetsmiljön på avdelningen.
Ditt ansvarsområde kommer att inbegripa många olika arbetsuppgifter så som:

• Receptionist vid externa kundbesök
• Kontaktperson för alla externa och interna leverantörer/kunder; städföretag, fruktleverenser, brevleverenser etc.
• Leda förbättringar relaterade till arbetsmiljö eller förbättringar på kontoret i allmänhet. Sammanställa önskemål och följa upp.
• Vara avdelningens representant i alla arbetsmiljörelaterade fall - dialoger med facket och säkerhetsansvariga.
• Arrangera och supportera interna och externa event för anställda, konsulter och kunder.
• Intern kontaktperson för alla kontorsrelaterade aspekter.
• Administrera accesskort, parkeringstillstånd etc. Säkerställa att alla lokaler och kundområden representerar bolaget på bästa sätt.
• Säkerställa att alla konferensrum är uppdaterade med relevant och uppdaterad utrustning.
• Proaktivt arbeta med att förbättra och dekorera lokalerna.
• Assistera HR Director med HR-administrativa uppgifter när så behövs.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Du kommer att rapportera till HR Director. Du blir anställd av oss på Adecco men jobbar hos vår kund med placering vid Eriksberg. Uppdraget pågår initialt under 6 månader. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning alternativt till en anställning direkt hos vår kund.

Om dig
Denna tjänst kommer inbegripa en stor variation av arbetsuppgifter och det är därför viktigt att du har en positiv, anpassningsbar och prestigelös attityd. Vi söker dig som har några års erfarenhet av administration/reception och som person är mycket kommunikativ och har en förmåga att skapa goda relationer med alla typer av människor. Du är lyhörd och service-minded och har därav en förmåga att kunna känna av såväl situationer som människor och kan få alla att känna sig välkomna. Tjänsten kräver att du behärskar både engelska och svenska flytande i tal och skrift. Om du vill vara en viktig del i företagets arbete för att skapa en inspirerande arbetsplats så är denna en tjänst för dig.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början av mars 2018. Uppdraget kommer initialt att pågå till 31 augusti 2018. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning alternativt till en anställning direkt hos vår kund.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och pågår till 31 december 2018 med goda möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på julia.algotsson@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3986361

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: