Assistent med ansvar för systemadministration och rådgivning

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är förvaltningsområde för det samiska språket, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.



Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.



Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

I Socialförvaltningens Kvalitetsavdelning arbetar vi uppdragsbaserat utifrån verksamheternas behov och söker nu en assistent som vill ingå i vårt team.

Avdelningen arbetar med många processer och har ett brett ansvar för exempelvis verksamhetsutveckling av välfärdsteknik, Upphandlingar, rådgivning och chefsstöd, daglig drift och planering, systemförvaltning, granskningar samt uppföljning och stödjande insatser.

Avdelningen består av två enheter: Kvalitetteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS, verksamhetsutvecklare, systemförvaltare och projektledare ingår samt Adminteamet där assistenter, samordnare och planerare ingår

Är du vår nya kollega som vill vara med och kvalitetssäkra vår verksamhet så sök tjänsten!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden

Publiceringsdatum
2023-11-28

Dina arbetsuppgifter
Som assistent är du ett chefstöd till förvaltningens alla medarbetare på alla nivåer och en viktig funktion för personalplanering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Du är även ett stöd till våra medarbetare och en viktig roll för att verksamheterna skall fungera samt rådgivare till våra medborgare.

Vi arbetar i team och som assistent har du delat ansvar tillsammans med dina assistentkollegor för områden som Arkiv, Budget och skuldrådgivning, fonder, Systemadministration, Funktionsbrevlådor, E-tjänster, inventeringar, projektadministration, utbildningsstöd och kvalitetsuppföljningar.

Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor.
Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.
Eftergymnasial utbildning främst universitetsnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig
Du ska ha erfarenhet av patientsäkerhetsarbete och har du erfarenhet av kvalitetsutveckling är det meriterande.

Du har erfarenhet av att arbeta med rådgivning gällande budget och skuld.

Du har erfarenhet eller utbildning inom systemadministration

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet



Dina personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten.

Som person är du strukturerad, tydlig och har lätt för att lära dig olika digitala system och förmedla och utbilda.
Du har erfarenhet att arbeta i en politikiskt styrd organisation.

Du är självständig och har mod att agera efter egen bedömning och förståelse för uppdraget samt har en god förmåga att samarbeta.

Vidare förväntas du kunna förmedla information i olika sammanhang på ett pedagogiskt sätt tex vid införandet av rutiner, riktlinjer eller i utbildningssammanhang.

Du har en god analytisk förmåga och ett stort intresse för patientsäkerhet och välfärdsteknik.

Du har även erfarenhet eller eftergymnasial utbildning inom rådgivning och har ett stort intresse för välfärdsteknik och kvalitetsarbete



Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare och medborgare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

• Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng
• Kompetensutveckling
• Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• Delaktighet i utvecklingen av verksamheten

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, +46 0680-17752

Anneli Stenberg, Ombud VISION, 0680-16277

Arbetsplats

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4731147435".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Ombud VISION
Anneli Stenberg
0680-16277

Jobbnummer
8291753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: