Assistent Felanmälan och Uthyrning - Fastighetsavdelningen

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är förvaltningsområde för det samiska språket, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier.

Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Härjedalens kommun äger och förvaltar själv de egna fastigheter där det bedrivs kommunal verksamhet, exempelvis skolor, förskolor, kommunhus, idrottsanläggningar, simhallar m.m. Kommunens fastighetsavdelning ansvarar från och med 1 mars 2024 för den löpande förvaltningen och fastighetsskötseln av dessa fastigheter, vilket bl.a. omfattar felavhjälpande underhåll, planerat underhåll, samt löpande kontakt med de olika kommunala verksamheterna. Fastighetsavdelningen är även delaktig i det löpande strategiarbetet gällande fastighetsbestånd, framtida lokalförsörjningsbehov, lokalanpassningar samt om-, till- och nybyggnationer.

Fastighetsavdelningen har via förvaltningsavtal även ansvar för de fastigheter som ägs av det kommunala fastighetsbolaget Härjegårdar Fastighet AB, vilket i dagsläget omfattar ca 930 hyreslägenheter samt ett antal kommersiella lokaler (butiker, kontor m.m.) inom hela Härjedalens kommun. I fastighetsavdelningens uppdrag ingår, utöver fastighetsskötsel och fastighetsunderhåll, även ansvaret för uthyrning av lägenheter/lokaler och hantering av felanmälningar. Totalt fastighetsbestånd inom kommunkoncernen (kommunen och Härjegårdar) är i dagsläget ca 150 000 kvm.

Publiceringsdatum
2023-12-20

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Assistent innefattar en bredd av spännande arbetsuppgifter utifrån två huvudsakliga områden; administration av inkomna felanmälningar samt assistering vid uthyrningsprocesser.

Huvudsakliga uppgifter vid administration av inkomna felanmälningar innefattar bland annat att:

• ta emot felanmälningar via telefon kl. 9-10

• utifrån felanmälningar upprätta arbetsorder i fastighetssystemet Vitec

• vid akuta felanmälningar även ta direktkontakt med bo-/lokalvärd alt. fastighetsskötare

• vid behov följa upp och återkoppla mot hyresgäst

Inom området uthyrning bistår du ansvarig uthyrare av lägenheter och lokaler. Detta omfattar i princip uteslutande de lägenheter och lokaler som ägs av Härjegårdar Fastighets AB där uthyrningen är bolagets kärnverksamhet. Detta område innefattar i huvudsak nedan arbetsuppgifter:

• publicera lediga objekt på hemsidan

• administrera turordning och erbjuda intressenter möjlighet att hyra bostadslägenheter, garage och parkeringsplatser i enlighet med bolagets uthyrningspolicy

• upprätta hyreskontrakt och allt som har med kontraktet att göra

• beställa kreditprövning på sökande

• hantera inflyttningar och avflyttningar, i samråd med Bo-/lokalvärdar

• vid behov marknadsföra lediga lägenheter och lokaler



Placeringsorten för tjänsten är Sveg.

Kvalifikationer
För tjänsten är det ett krav att du som söker har en utbildning på lägst gymnasienivå. För tjänsten är det också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Önskvärt är att du som söker också har goda datakunskaper med vana av arbete i MS Office.

Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och/eller arbete innefattande kundtjänst, felanmälningar, försäljning och ordermottagning. Även arbete inom IT-system för uthyrning är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som är prestigelös och gillar att arbeta i team mot gemensamt uppsatta mål. Du som söker bör se kontakten med andra människor som helt naturlig och vara trygg i sociala interaktioner där du inser vikten av att bemöta alla på ett vänligt, respektfullt och rättvist sätt. Du uppskattar den dagliga kontakten med både befintliga och nya hyresgäster, samt med kommunens olika verksamheter. Du är ordningsam och har ett strukturerat sätt när du utför en arbetsuppgift.

För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du delar Härjedalens kommuns värdegrund:

"Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och bemöter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet".

Vi erbjuder
Fastighetsavdelningens personal är stationerad i Sveg, Hede och Funäsdalen. Våra arbetsplatser är belägna i vackra samhällen där naturen alltid är nära och ger många möjligheter till en aktiv och rik fritid. På grund av de stora avstånden i kommunen arbetar vi ofta med digitala möten. Vi erbjuder våra medarbetare en friskvårdstimme/vecka och friskvårdsbidrag. I Härjedalens kommun har du goda möjligheter till att kombinera jobb, familj och fritid. Här är det nära till vidderna, riktiga fjäll, storskogar, friskt vatten och ren luft.

Om vi fångat ditt intresse och du vill vara med i uppstarten av kommunens nya fastighetsavdelning vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan, innehållandes ett personligt brev och CV, så fort som möjligt, dock senast 2024-01-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Hans Heuser, Fastighetschef/VD, 0680-16969, hans.heuser@harjegardar.se

Maria Malmgren, Hyresadministratör, 0680-16960, maria.malmgren-larsson@harjegardar.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxel, 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4745246087".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Hyresadministratör
Maria Malmgren
maria.malmgren-larsson@harjegardar.se
0680-16960

Jobbnummer
8343977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: