Assistent

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent" (publicerad 2018-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vi vill skapa en organisation som ger goda förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss.

Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Verksamheten utredning består av drygt 60 medarbetare som i huvudsak arbetar med handläggning av försörjningsstöd.

Verksamheten handlägger även boendefrågor, budget och skuldärende, återkrav, felaktiga utbetalningar och våld i nära relation. Nu formar Kristianstad kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?

Nu söker vi en assistent till verksamheten Utredning Team 5!

Publiceringsdatum
2017-07-05

Dina arbetsuppgifter
Som assistent hos oss arbetar du huvudsakligen med administration gällande ansökningar om ekonomiskt bistånd samt med övriga administrativa uppgifter som förekommer i arbetsgruppen. Du kommer att få dina uppdrag av socialsekreterare samt teamledare/ enhetschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning med social, ekonomisk eller admninistrativ inriktning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Självklart har du god datorvana och kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska. Det är meriterande med engelska, arabiska. Det är meriterande om du har kunskaper inom lagstiftningen för området, erfarenhet av arbete med handläggning av försörjningsstöd, handläggning av tandvårdsärenden inom ramen för försörjningsstöd eller vana av arbete i verksamhetssystemet Procapita.

För jobbet behöver du ha god samarbetsförmåga och vara en "lagspelare" med gott bemötande. Jobbet kräver god struktureringsförmåga, att du kan planera ditt arbete samt att du ska vara en god representant för arbetsplatsen.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid under perioden 2017-09-01 - 2018-05-31. Placering är i Kristianstad på Östra kommunhuset med direkt närhet till buss.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa enhetschef Linnea Persson på tfn 044-13 59 29.

Sista ansökningsdag är: 2017-07-25

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2017-09-01 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-25
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/682
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Persson 044-13 59 29

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3592457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: