Assistent

Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten i Karlskrona

Kustbevakningen är en myndighet under Justitiedepartementet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.

Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning, ordningshållning till sjöss samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.

Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. För att arbeta här är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med vår värdegrund; helhetssyn, välvilja och engagemang.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.




Publiceringsdatum
2017-06-08

Beskrivning
Kustbevakningen söker en assistent till personal- och ekonomiavdelningen vid Kustbevakningen, med placering i Karlskrona.

Personal-och ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret inom myndigheten gällande personal, lön, ekonomi, upphandling samt utbildning. Inom personal- och ekonomiavdelningen ingår HR-enheten där denna befattning som assistent är placerad.

Dina arbetsuppgifter
Som assistent blir dina arbetsuppgifter bland annat följande:

• Ärendehantering och diarieföring dvs. lottning, sökning av handlingar, remisslista inom PE-avd, registrering av handlingar, avslutande av ärenden, arkivering m.m

• Hantering av ekonomiärenden vilket innebär granskning och kontering av fakturor, hantera löneadministrativa uppgifter i form av ex kvitton samt ge administrativt stöd till avdelningens personal i fakturafrågor

• Ansvar för personalakterna samt informations- och introduktionsmaterial i samband med nyanställningar

• Tjänstgöringsintyg

• Delge bevaknings- och semesterlistor samt lista över personalrörlighet

• Administrera uppgifter till intranätet samt vara behjälplig i arbete med dokument

• Sekreterare vid möten

• Övriga förekommande uppgifter som posthantering, kopiering, utskick och beställningar samt ansvara för material i kontorsförrådet

Kvalifikationer
Du har;

- Genomgången 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

- God kunskap att arbeta i Windows Office miljö.

- Körkort B

Erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso samt ekonomisystemet Agresso är meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av ärendehanterings- och diarieföringssystem.

Som person är du engagerad, initiativtagande, flexibel och har framförallt en positiv inställning. Det är också viktigt att du har lätt för att lära dig nya saker, har en hög känsla för service och strävar efter att ständigt förbättra dig. Vidare har du en god förmåga att se till helheten och är van att arbeta lösningsorienterat. Du har lätt för att samarbeta med andra, har en god kommunikationsförmåga samt gott omdöme.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2018-05-31

Tillträde enligt överenskommelse.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras.

Övrig information
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 2017/88
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rose-Marie Althini 0734-206905

Företag
Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten

Adress
Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten
Bastionsgatan 18
37123 Karlskrona

Kontorsadress
Bastionsgatan 18

Jobbnummer
3545193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personal- och ekonomiavdelningen, HR-enheten: