Assistanssamordnare

LSS-Partner AB / Administratörsjobb / Göteborg
2015-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistanssamordnare" (publicerad 2015-08-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LSS-Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Assistanssamordnare
Vi söker en samordnare inom personlig assistans.

Tjänsten innebär ansvar för ett antal assistansberättigade och assistenter, vilket ger mycket kontakt genom telefon, mejl och personliga möten. Arbetsuppgifterna är att ge stöd och råd i assistans- och personalfrågor, personalförsörjning genom rekrytering, schemaläggning och vikarietillsättning, svåra samtal samt övrig administration. Arbetet innebär att ta ett övergripande ansvar för personalfrågor, dokumentation, planering och uppföljningen av assistansen enligt gällande lagstiftning och våra styrdokument.

Vi söker en person som har kännedom om funktionshinder och som har erfarenhet av arbetsledning i någon form. Då kontakt med många olika människor är en stor del av arbetet behöver samordnaren vara lyhörd och ha empati men samtidigt vara tydlig och kunna vara bestämd. God organisationsförmåga är ett måste både för att lägga upp det egna arbetet och för att organisera arbetet ute på arbetsplatserna.

Det är meriterande med en utbildning med inriktning mot personal, beteendevetenskap, socialt arbete eller motsvarande, med praktisk erfarenhet av likvärdigt arbete samt erfarenhet från arbete som personlig assistent eller inom omvårdnad.

Vi tror att den vi söker är 30 till 55 år och vill ha nya utmaningar i ett jobb med stort eget ansvar och eget initiativtagande men i ett tätt samarbete i en arbetsgrupp med ett gemensamt ansvar för helheten. Vi tror att personen är utåtriktad med en god känsla för service och är trygg i sig själv i mötet med andra. Att ha vana av att arbeta i Office-paketet och lätt kan lära sig andra datorprogram är en självklarhet för att klara av jobbet.

Telefonberedskap utanför kontorstid ingår och förekommer ca var 3e-4e vecka. Enstaka kvällsmöten och arrangemang förekommer och enstaka resor i tjänsten med övernattning kan förekomma. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Frölunda och är på heltid med sex månaders provanställning. Urval sker löpande så skicka in en ansökan så snart som möjligt.

LSS-Partner är ett företag som arbetar för personer som är beviljade personlig assistans och är arbetsgivare åt personliga assistenter. Vi har utbildningsverksamhet, administrerar assistansen och ger stöd till arbetsledare och assistenter. Vi har idag ca 50 kunder och 300 anställda. På kontoret är vi 9 anställda och vi söker nu en till medarbetare till vår arbetsgrupp. Vi är medlemmar i arbetsgivarorganisationen KFO och följer det kollektivavtal som finns mellan KFO och Kommunal.

Publiceringsdatum
2015-03-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas. Heltid, dagtid. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt kollektivavtal KFO-Kommunal. Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Rekryteringsprocessen sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 1000
Ansökan kan skickas till e-postadress: emma.larsson@lss.se

Kontakt
Emma Larsson 031-689490 (Växel) emma.larsson@lss.se

Företag
LSS-Partner AB

Adress
LSS-Partner AB
Box 9161
40094 GÖTEBORG

Kontorsadress
Järnbrotts prästväg 2
Västra Frölunda
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-68 94 90
Faxnummer: 031-689499
E-postadress: info@lss.se

Jobbnummer
2195130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LSS-Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LSS-Partner AB: