Assistanslotsen - handläggare inom personlig assistans/LSS

Assistanslotsen / Sjukvårdschefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistanslotsen i Östersund, Krokom, Åre, Sundsvall, Härnösand eller i hela Sverige

Assistanslotsen är en väletablerad assistansanordnare med hjärtat på rätta stället och det vill vi förmedla till våra kunder och medarbetare varje dag. Nu rustar vi för framtiden och söker en ny handläggare till vårt kontor i Östersund. Vi erbjuder dig en stimulerande och omväxlande miljö, fantastiska kollegor som alla värnar om att vi ska ha roligt på jobbet. Hos oss uppskattar vi egna initiativ och idéer!


Publiceringsdatum
2018-01-19

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare hos oss på Assistanslotsen är du ansvarig för administrationen och arbetsledningen av ett antal assistansgrupper. I arbetsuppgifterna ingår bland annat schemaläggning, rekrytering och introduktion av assistenter. Du ansvarar även för planering och genomförande av personalmöten, utvecklings- och lönesamtal, externa kontakter (med ex Försäkringskassan, kommunerna och de fackliga organisationerna), hantering av skräddarsytt tidrapporteringssystem, vilket även inkluderar dokumentation och rapportering av assistanstimmar. Som handläggare har du även arbetsmiljöansvar och deltar aktivt i vårt kvalitetsarbete.

Arbetstiden är vanligen 08:00-16:30 måndag till fredag. Vissa inplanerade aktiviteter kan ligga utanför dessa tider. Det förekommer en del resor i tjänsten och du planerar i de allra flesta fall dina egna dagar och resor. Du har beredskap i hemmet var tredje vecka, efter ett rullande schema tillsammans med dina kollegor.

Vem är du?

Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalansvar sedan tidigare och att du har erfarenhet av personlig assistans/LSS-verksamhet. Du är utbildad inom vård, social omsorg eller har motsvarande kompetens och erfarenhet förvärvad på annat sätt.

Du som söker är flexibel, framåt och stresstålig. Du gillar att jobba med service, har en hög social kompetens och glimten i ögat. Du är van att arbeta med dator som ett av dina främsta arbetsredskap och gillar ordning och reda.

Körkort behövs i tjänsten då vi har kunder är bosatta utanför Östersunds tätort.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.

Tillträde till tjänsten så snart som möjligt och vi ser fram emot din ansökan! OBS! Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tillsätter tjänsten när rätt person hittat till oss.

Ansökan och kontakt

Ansökan sker via experis.se jobb-id-nr 36648 där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev inklusive kontaktuppgifter till två referenser. Vi meddelar alla sökande innan referenstagning om det blir aktuellt.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta det rekryterade företaget direkt via VD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-02
Ange följande referens när du ansöker: 36648
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist annbeg@se.experis.com 070-3772063

Företag
Assistanslotsen

Adress
Assistanslotsen
83100
83100 2380

Kontorsadress
Storgatan Östersund

Jobbnummer
3913218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistanslotsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistanslotsen: