AssistansExperten söker ekonom på 100 %

AssistansExperten i Norden AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AssistansExperten i Norden AB i Örebro, Kumla, Nora, Karlskoga, Vingåker eller i hela Sverige

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav.

Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör.

Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna.

Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans.

Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning.

AssistansExperten söker ekonom att arbeta heltid. Med arbete ekonom 50 % och löneadministratör 50%.

Vårt mål att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen - Personlig assistans när den är som allra bäst!

Vi är ett företag som sedan 2019 anordnar personlig assistans till våra kunder med funktionsvariationer. Vi är rikstäckande och har kontor i Örebro. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsvariationer att leva som andra och själva bestämma över sina liv. Vår vision är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga krav. I dag sysselsätter AssistansExperten ca 250 personliga assistenter. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.assistansexperten.se.

Vi växer och behöver stärka upp vår administrativa avdelning som idag består av ekonomichef, löneadministratör och löneassistent.

Är du en glad, driven, noggrann, strukturerad, tålmodig person med gott sifferminne samt en riktig lagspelare som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs, som gillar att arbeta självständigt med ansvar över det egna arbetet? Då kan tjänsten som ekonom och löneadministratör hos oss på AssistansExperten passa just Dig.

Vem är du?
Vi ser att Du som söker har universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi. Du behöver ha minst 5 års yrkeserfarenhet från exempelvis ekonomiavdelning eller revisions-/redovisningsbyrå.

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Ett krav är att Du har goda kunskaper inom Microsoft Office, särskilt excel och är intresserad för utveckling av rutiner och processer runt detta.

Vi arbetar i flera olika system, men erfarenhet av något av följande program, till exempel, Fortnox, Visma, Crona eller liknande är meriterande.

Vem letar vi efter?
Våra kunder är mycket viktiga för oss, därför är det en självklarhet att Du har ett genuint intresse och förståelse för den verksamhet vi bedriver och att Du är en god ambassadör för företaget.

Vi är ett litet företag med ca 10 personer på kontoret med en stark teamkänsla. Därför kommer Dina personliga egenskaper väga extra tungt. Vi söker en person som har drivet att vilja mer, lära mer, kunna arbeta självständigt och samtidigt har god samarbetsförmåga. Du är pålitlig, noggrann, effektiv, flexibel och gillar ett högt arbetstempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löneadministration
• Sjuklönehantering/fakturering
• Sjukanmälan till FK
• Inkomstrapportering FK
• Hantering införsel
• Statistik
• Upprätta ekonomiska rapporter till våra uppdragsgivare
• Ansvara för rensning och arkivering enligt rutiner och regelverk
• Arbeta med löpande bokföring tillsammans med vår ekonomichef
• Fakturering
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Kontoavstämning
• Månads- och årsbokslut
• Arbetsgivardeklarationer
• Rapportering

Publiceringsdatum
2024-02-15

Erfarenhet och utbildning
Universitetsutbildad ekonom med minst 5 års yrkeserfarenhet av ekonomiarbete.
Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav - särskilt Excel.
Tidigare erfarenhet av Fortnox, Crona, Visma är meriterande.

Övrig information
Tjänstens omfattning är på 100 % (40 h/vecka) men är uppdelad på 50 % som ekonom och 50 % som lönadministratör.
Tjänsten kommer att tillsättas med 6 månaders provanställning.
Kollektivavtal finns, Vårdföretagarna - Vision och Vårdföretagarna - Kommunal.
Arbetsplats: Stenbackevägen 6, Örebro.
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt: Ekonomichef: Lilian Tornlid Levin tfn 072-092 72 04, Vice VD Caroline Nogelius tfn 072-092 72 01
Löpande urval kommer att ske vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AssistansExperten i Norden AB (org.nr 559216-1144)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
AssistansExperten

Jobbnummer
8474385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AssistansExperten i Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AssistansExperten i Norden AB: