Assisenter/Verksamhetsstöd till äldreomsorgen

Hallsbergs kommun / Administratörsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg, Örebro eller i hela Sverige

Det öppna Hallsberg...
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 15 500 invånare

Socialförvaltningen i Hallsbergs kommun söker assistenter/verksamhetsstöd till äldreomsorgen, en tillsvidareanställning och ett vikariat på 6 månader. Tillträde efter överenskommelse.

Att arbeta med vård och omsorg i äldreomsorgen är komplext och vi söker därför dig som är engagerad, kompetent och erfaren och som vill bidra till kvalité och utveckling inom äldreomsorgen.
Under förutsättning av erforderliga beslut söker vi nu assistenter som även kommer att arbeta som verksamhetsstödjare.

Område Hemtjänst består av fyra hemvårdsgrupper, varav en är i Pålsboda och en i Vretstorp och två utgår från centrala Hallsberg. Område Säbo består av särskilda boenden i dels centrala Hallsberg, men också i Pålsboda, samt enheten för Hälso- och sjukvård. Alla enhetschefer är placerade på sin enhet och även assistenten kommer att vara placerad där.
Det finns en central bemanningsenhet för hela äldreomsorgen och centrala planerare som planerar hemtjänstens besök varje dag.

Publiceringsdatum
2017-08-01

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att arbeta verksamhetsnära genom att stödja omvårdnadspersonalen och att skapa utrymme för enhetschefen att arbeta med sitt uppdrag. Du arbetar i en målstyrd organisation med brukaren i fokus. Du verkar för att enheten når uppsatta mål samt bidrar till utveckling tillsammans med enhetens medarbetare och chef.
Du har ansvar för personaladministration, fakturor, service och stöd till både arbetsgrupp och enhetschef. Du arbetar med både praktiska och administrativa saker.

Kvalifikationskrav:
Gymnasieutbildning, eller annan utbildning/kompetens som är relevant för arbetsuppgifterna.
Kunskap och erfarenhet av arbete inom äldreomsorg samt mycket god organisationsförmåga. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av dokumentation och schemaläggning.
Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera utifrån verksamhetens behov.Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha en god förmåga att möta och samverka med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar:
Hemtjänst Väster, Omid Lundin Sulayman, enhetschef 0582/68 50 14
Hemtjänst Norr, Marie Louise Fahlander, enhetschef 0582/68 55 04
Hemtjänst Söder, Jannike Jansson Hammargren 0582/68 55 39
Hemtjänst Öster, Malin Carlos 0582/68 60 46
Nytorgsgatan/Regnbågen, Sabina Jansson 0582/68 50 94, eller Malin Carlos 0582/68 60 46

Fackliga företrädare:
Nås genom kommunens växel, 0582/68 50 00

Välkommen med din ansökan. Bifoga meritförteckning (ej betyg) och ange löneanspråk.
Rekrytering kommer att påbörjas under ansökningstiden.

Vi har valt detta sätt att rekrytera och undanber oss alla samtal från rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr SAF 248/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Områdeschef Hemtjänst Anette Söderström 0582-68 55 04

Företag
Hallsbergs kommun

Adress
Hallsbergs kommun
Västra Storgatan 14
69480 HALLSBERG

Kontorsadress
Västra Storgatan 14

Jobbnummer
3622425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallsbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallsbergs kommun: