Arvodeshandläggare - Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Arvodeshandläggare
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Enheten ledamotsadministration ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter i frågor om t.ex. ledamöternas arvoden, reseersättningar och avgångsförmåner. Enheten består av totalt elva medarbetare inklusive enhetschefen. Av dessa arbetar tre personer med bl.a. arvoden och avgångsförmåner för riksdagens ledamöter som regleras i en särskild lag. Enheten ingår i den administrativa avdelningen tillsammans med ekonomienheten och personalenheten.

Publiceringsdatum
2016-01-20

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär bl.a. administration av arvoden och kostnadsersättningar m.m. för riksdagsledamöter genom tillämpning av en särskild lag. I dag används lönesystemet Palasso, men man kommer att gå över till Primula. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram underlag ur olika register för beslut om avgångsförmåner och ålderspensioner för f.d. ledamöter. Du kommer att ha regelbundna kontakter med ledamöter, anställda på partikanslier, övriga delar inom Riksdagsförvaltningen och med Statens tjänstepensionsverk (SPV). Arbetet innebär även att ge information om ledamöternas ekonomiska villkor och bistå vid utlämning av allmänna handlingar.

Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieutbildning och utöver det gärna utbildning inom löneadministration. Du ska ha minst fem års erfarenhet av löneadministration, gärna från statlig förvaltning. Erfarenhet från Primula är meriterande. Erfarenhet av ekonomiadministration är också värdefullt. Du är noggrann och serviceinriktad och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du bör vara intresserad av administrativa frågor med tillhörande regler och rutiner. Vidare ska du trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är en tillsvidareanställning.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-10
Ange följande referens när du ansöker: 1135-2015/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Larue, Enhetschef 08-786 66 67
Ann Norberg, Arvodes- och pensionshandläggare 08-786 41 73

Facklig kontakt
Björn Länsisyrjä, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Adress
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
2626531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration: