Arriva söker engagerad administratör

Arriva Sveriga AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 3.900 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.

Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

Är du noggrann och strukturerad som person och gillar att ha många bollar i luften?
Har du även ett stort driv och motiveras av att få vara delaktig i utvecklingsarbete för att effektivisera arbetsflöden? Då kan tjänsten som administratör till Spår- och Stationsunderhåll vara helt rätt för dig. Sök tjänsten redan idag då starten är omgående!

Vad innebär tjänsten?

Som administratör kommer du arbeta i en varierande roll med stora kontaktytor och flera ansvarsområden. En stor del av arbetet innebär att ansvara för:

• Hålla daglig kontakt med koordinator/ chef och göra beställning av tjänster
• Hålla kontakt med Inköp gällande nya beställningar, säkra upp att leverantören
finns på SAP
• Hålla kontakten med underleverantörer gällande beställningar
• Utfärda PO-nr till leverantören
• Kontrollera och godkänna fakturer i Wini
• Ansvara för att utfärda månadsrapportering till SL, samt utföra protokoll
• Daglig hantering av ärenden och avvikelser i Summera samt IS-dip
och rapportera antal ärenden veckovis till Spår- och underhållschef.
• Kontrollera skade-DB ärenden och rapportera veckovis till Spår- och underhållschef


Krav

Rollen kräver att du talar svenska flytande och att du kan uttrycka dig väl i skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med inköp samt offerthantering .

Som person har du förmåga att på ett självständigt sätt strukturera ditt arbete och effektivt kunna prioritera utifrån de ärenden som du får in under en arbetsdag. För att trivas i rollen behöver du både tycka om att arbeta både administrativt och att vara ute på fältet för att genomföra kontroller och säkerställa att avvikelser är åtgärdade enligt överenskommelse. Då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, behöver du ha förmåga att anpassa ditt sätt att kommunikation utifrån situation och person.

Övrigt om tjänsten

• Tillträde efter överenskommelse.
• Individuell lönesättning utifrån branschavtal för tågtrafiken.
• Placeringsort är Ulvsundadepån.

Har du frågor om tjänsten?

Kontakta Spår- och Underhållschef Parisa Ghanberg, parisa.ghanberg@arriva.se

Ansök redan nu, då intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-16

Ersättning
xxxx

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arriva Sveriga AB

Adress
Arriva Sveriga AB
Arriva Sverige AB
Liljeholmsstranden 5, 1 tr
11734 Stockholm

Kontorsadress
Arriva Sverige AB
Liljeholmsstranden 5, 1 tr.

Jobbnummer
3807121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arriva Sveriga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arriva Sveriga AB: