Arkivsamordnare till Förvaltningsrätten i Stockholm

Sveriges Domstolar / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Stockholm är en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats med engagerade medarbetare. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet och effektiv handläggning, som i stor utsträckning sker digitalt.

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är omkring 500 medarbetare och våra största måltyper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling.

Här kan du, tillsammans med engagerade kollegor med många kompetenser och bakgrunder, utvecklas och utmanas i ditt arbete.

Här gör du skillnad varje dag!




Publiceringsdatum
2022-03-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en arkivsamordnare som ska arbeta tillsammans med handläggarchef, arkivarier, arkivassistenter och domstolshandläggare i vår arkivgrupp.

Som arkivsamordnare planerar och fördelar du arkivariernas och arkivassistenternas arbete. Du kommer att ha en viktig roll i det pågående digitaliseringsarbetet och i det fortsatta arbetet med e-arkiv. Du ansvarar för att löpande bevaka utvecklingen på arkivområdet och uppdatera bl.a. tillämpningsbeslut och styrdokument. Du kommer att bidra med arkivkompetens i uppdrag och projekt på domstolen, delta i arbete med att svara på remisser inom arkivområdet och vara kontaktperson gentemot arkivarier på Domstolsverket.

Vid behov ingår även i arkivet vanligt förekommande arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Du ska ha relevant akademisk utbildning med minst 60 hp/40 p i arkivvetenskap.

Vi söker dig som har erfarenhet av arkivarbete på myndighet och har aktuella och dokumenterade kunskaper i arkiv-, offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du ska även vara väl insatt i Riksarkivets föreskrifter.

Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av elektronisk informationshantering och digitalt bevarande. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med e-arkiv.

För att prestera väl som arkivsamordnare krävs det att du kan ta fram planer som är övergripande och realistiska samt att du uppmärksammar och tar tag i problem som behöver lösas. Du är driven och prioriterar att uppnå mål och att få arbetet slutfört på ett strukturerat och noggrant sätt.

Du är van vid att samarbeta i olika konstellationer samt förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är en god lyssnare och ger konstruktiv feedback. Du har gott omdöme och ser till helheten.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och testning kommer därför att genomföras som ett första steg i rekryteringsprocessen.



Anställning
Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Läs mer om Förvaltningsrätten i Stockholm: http://www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se/

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning t.o.m.

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "FST 2022/191".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Förvaltningsrätten i Stockholm

Kontakt
Maria Askersjö, HR-specialist
08-561 683 39

Jobbnummer
6443637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: