Arkivassistent med registratorsfunktion

Orust kommun / Biblioteksassistentsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Du har din arbetsplats på den administrativa enheten på sektor Ledning och verksamhet.

Enheten inbegriper olika administrativa stödfunktioner i kommunen, såsom växel och reception, sekreterarskap m fl roller. Administrativ chef leder enheten, som ligger under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Publiceringsdatum
2019-01-15

Arbetsuppgifter
Som arkivassistent är du ansvarig för kommunens fysiska slutarkiv. Du organiserar och förtecknar arkivleveranser och gör dom tillgängliga. För att arkivarbetet ska hålla en god kvalitet ansvarar du också för att ta fram och uppdatera de styrdokument som krävs i detta syfte.

Som ett led i att ytterligare tillgängliggöra kommunens information, medverkar du det e-arkivprojekt som kommunen är involverad i.

Du ingår i den registratorsgrupp som hanterar postöppning och registrerar inkommande och utgående handlingar för ett par av kommunens sektorer.

Du är också utförandeansvarig för kommunens GDPR-arbete.

Om dig
Du som söker bör ha en 3-åring gymnasieutbildning i botten, gärna kompletterad med högskolekurser eller likvärdiga utbildningar inom offentlig förvaltning.

Önskvärda egenskaper är att du är noggrann, serviceinriktad, bra på samarbete men också självständig och driven.

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2019-01-31

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfatting: Heltid

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Jakobsson Hansson, Administrativ chef pia.jakobssonhansson@orust.se 0304-33 40 80
Marika Carlberg, Facklig företrädare Vsion 0304-334000

Företag
Orust Kommun

Adress
Orust Kommun
Åvägen 2-6
47380 Henån

Kontorsadress
Åvägen 2-6

Jobbnummer
4556988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: