Arkivassistent

Göteborgs stad., Regionarkivet / Biblioteksassistentsjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Vänersborg, Trollhättan, Essunga, Grästorp, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Regionarkivet i Vänersborg, Göteborg eller i hela Sverige

Regionarkivets uppdrag är att göra rätt information tillgänglig för allmänheten, myndigheter och forskare idag och i framtiden. Det gör vi tillsammans med förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad och Västra Götalandsregionen. Vi ska se till att det är lätt att göra rätt att följa de lagar och regler som gäller för arkiv- och informationshantering och att de arkiv som levereras till Regionarkivet är i ett ordnat skick. Regionarkivet har också uppdrag att vara föreningsarkiv för Göteborg.
Regionarkivet är en förvaltning i Göteborgs Stad och sorterar under Arkivnämnden som är gemensam arkivmyndighet för Göteborgs Stad och Västra Götalandsregionen. Förvaltningen har cirka 60 medarbetare i Göteborg och Vänersborg och är ett av Sveriges största arkiv. Här finns skolbetyg och klasslistor, kartor och ritningar, handlingar från socialtjänsten, patientjournaler, personalhandlingar och mycket annat.

Just nu driver Regionarkivet ett omfattande arbete med stora IT-satsningar och med att utveckla vår verksamhet mot visionen "Som det främsta arkivet i Sverige ligger vi steget före och leder rätt information in i framtiden".



Publiceringsdatum
2017-11-08

Arbetsuppgifter
Har du driv, servicekänsla och gott ordningssinne?

Vi erbjuder dig möjlighet att följa med på Regionarkivets resa där vi utvecklar arkiv- och informationsprocesserna i två av Sveriges största organisationer. Din arbetsplats blir Arkivdepå Vänersborg.

Regionarkivet ska se till att det är lätt för förvaltningar och bolag att följa de lagar och regler som gäller för arkiv- och informationshantering så att de arkiv som levereras till oss är i ett ordnat skick.

Som arkivassistent hos oss blir din huvudsakliga uppgift att via telefon ta emot förfrågningar och lämna ut allmänna handlingar. En annan uppgift kommer att vara att iordningställa arkivhandlingar





Kvalifikationer
Gymnasieutbildning.
God IT-kompetens.
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Du som söker tjänsten har ett positivt förhållningssätt och gillar att ge god och effektiv service. Med dig är det lätt att samarbeta. Du bidrar till ett bra arbetsklimat då du fokuserar på möjligheter och utveckling istället för att se hinder. Eftersom det ingår att ordna arkiv vill vi också att du är noggrann och har gott ordningssinne.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor eller arkiv. Om du har vana vid att ge telefonservice i kundmottagning eller liknande är detta meriterande.


ÖVRIGT
Som anställd i Göteborgs Stad har du flextid samt möjlighet att få friskvårdsbidrag, förmånlig avbetalning av västtrafikkort och cykelförmån.

Vi vill att Regionarkivet ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter. Vi anser att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under annonseringstiden så vänta inte med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: AN 6366/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Nilsson peter.nilsson@arkivnamnden.goteborg.se 0521-27 84 20

Företag
Göteborgs stad., Regionarkivet

Adress
Göteborgs stad., Regionarkivet
Box 2154
40313 Göteborg

Kontorsadress
Otterhällegatan 5

Jobbnummer
3791794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Regionarkivet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Regionarkivet: