Arkivassistent

Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
2012-07-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivassistent" (publicerad 2017-08-11) ⬅️


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Vi har omkring 500 anställda och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är skattemål, socialförsäkringsmål, migrationsmål och mål om offentlig upphandling. Vi arbetar i moderna och ljusa lokaler på Gärdet.

Domstolen är organiserad i tre dömande avdelningar med underliggande enheter. Till varje avdelning är en kanslienhet knuten. Domstolen har också en administrativ avdelning.

Inom domstolen arbetar vi aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade medarbetare som arbetar i team. Vi vill verka för en god kompetensutveckling för alla våra anställda. Vår verksamhet ska präglas av professionalism, ansvar och respekt och vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Arkivassistenten ingår i arkivfunktionen, en del av förvaltningsrättens serviceenhet och administrativa avdelning. Arkivfunktionen består av arkivarien, som leder funktionens arbete, en arkivhandläggare och två arkivassistenter. Serviceenheten består i övrigt av funktionerna ekonomi, IT, kontorsservice och registratur.

Publiceringsdatum
2012-07-19

Arbetsuppgifter
Arkivassistentens arbetsuppgifter är huvudsakligen att:
• ansvara för att arkivhandlingarna tas omhand och arkiveras i enlighet med gällande regelverk
• ansvara för insortering av akter och avgöranden
• ta emot och expediera interna och externa beställningar av handlingar och kopior från centralarkivet
• se till att domböcker och sammanträdesprotokoll skickas för inbindning årligen

Kvalifikationer
Vi vill att du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt gärna erfarenhet av arkiv- och/ eller diarieföringsarbete från myndighet. Erfarenhet av digital dokument-/ ärendehantering är meriterande.

Det är viktigt att du är noggrann och att du självständigt kan organisera och planera ditt arbete. Vidare ska du vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga.
Du har förmågan att vara professionell och ansvarstagande. Du ska kunna ta egna initiativ och kunna arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt i tidvis högt tempo. Arbetet på arkivet sker i nära samarbete inom gruppen och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i team.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-18
Eftersom de flesta anställda vid Förvaltningsrätten i Stockholm är kvinnor ser vi gärna manliga sökande. Ange gärna löneanspråk i ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: AD 2012-321
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Meg Goldmann, arkivarie, 08-561 686 09
Tina Baudou, arkivhandläggare, 08-561 681 10
Gunilla Norin, personalchef (v 31-33), 08-561 686 21

Facklig kontakt
Therese Eklund Svensson, ST inom Sveriges Domsto, 08-561 686 23
Katarina Kaseorg, ST inom Sveriges Domstolar (v, 08-561 685 61

Företag
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm

Adress
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm
11576 Stockholm

Jobbnummer
1298022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm: