Arkivarie till Arbetsmarknadsförvaltningen

Stockholms kommun / Bibliotekariejobb / Stockholm
2022-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Arbetsmarknadsförvaltningen" (publicerad 2022-08-09) ⬅️


Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade

arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.

Vill du veta varför du borde arbeta hos oss? https://play.mediaflowpro.com/ovp/14/15AMHDN9JP



Vi söker dig

Vi söker dig som vill tillhöra en innovativ och förändringsbenägen förvaltning.

Tillsammans med kollegor jobbar du för att effektivisera och digitalisera arkivhanteringen. Värdesätter du en stark teamkänsla för att tillsammans hitta nya lösningar och trivs med frihet under ansvar? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Rollen som arkivarie

Som arkivarie ingår du i enheten för digitalisering, it och informationshantering. I ditt dagliga arbete samarbetar du med registrator och arkivarie, samt med dina kollegor inom it då du även deltar i utvecklingsarbete kring digitalisering. Du utvecklar gemensamma processer och arbetssätt tillsammans med nära kollegor, samtidigt som du har egna ansvarsområden.

Du bidrar med din kompetens inom områden som informationshantering, informationssäkerhet och hantering av personuppgifter. Du ger stöd till förvaltningens chefer och medarbetare samt service till medborgare som söker information.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att

- följa upp, kontrollera och kvalitetssäkra diarium och arkiv
- lämna ut allmänna handlingar
- stötta verksamheterna kring diarieföring och arkivering
- utbilda och föreläsa om informationshantering
- arbeta med utveckling inom informationshantering.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har en kandidatexamen med minst 60 poäng arkivvetenskap och erfarenhet av

- arbete som arkivarie inom offentlig verksamhet
- diarieföring i ärendehanteringsprogram (gärna Platina eller W3D3)
- att lämna ut allmänna handlingar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av

- arbete som arkivarie inom kommunal verksamhet
- digitalt utvecklingsarbete inom arkiv- och informationshantering.

För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga varför vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Då rollen innebär många kontakter behöver du ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad, pedagogisk och kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. För att lyckas i rollen är du självgående och kan strukturera och driva dina ansvarsområden. Du är mycket noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete och ser till hela verksamhetens bästa.

Om oss på enheten digitalisering, it och informationshantering

På enheten är vi nio medarbetare och en chef. Vi har expertkompetens inom allmänna handlingar och diarium samt svarar för it, digitalisering, informationshantering och informationssäkerhet för arbetsmarknadsförvaltningen. Vår arbetsplats är förvaltningens huvudkontor i Slakthusområdet, nära tunnel- och tvärbanestationen Globen. Vi har flexibel arbetstid samt goda friskvårdsmöjligheter. Läs gärna mer om vårt erbjudande https://jobba.stockholm/formaner/

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Din ansökan

När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. För kandidater som går vidare i processen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-03-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1693".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa staben

Kontakt
Ewa Roséen, rekryteringskonsult
08-50811712

Jobbnummer
6483615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: