Arkivarie, Social- och äldreförvaltningen

Haninge Kommun / Assistentjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.

Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du får vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?



Välkommen att utvecklas med oss
Vi söker nu en arkivarie för 6 månader till avdelning Verksamhetsstöd och utveckling med tillträde snarast.

Avdelningen består av tre enheter; Administrativa enheten, Utvecklingsenheten och Kanslienheten. Administrativa enheten ansvarar för bland annat Social- och äldreförvaltningens arkiv och posthantering.

Ditt uppdrag
I denna roll rapporterar du till Enhetschefen. En förvaltnings arkiv utgörs i huvudsak av de allmänna handlingar som upprättas eller inkommer till förvaltningen. Det är förvaltningens ansvar att ordna och beskriva sina allmänna handlingar. Förvaltningen måste också vårda sina handlingar, till exempel skydda mot förstörelse och obehörig åtkomst, samt verkställa beslut om gallring. Förvaltningschefen är ytterst ansvarig för förvaltningens arkiv men arbetet delegeras till utsedda medarbetare.

Främst handlar uppdraget om praktiska arkivvårdande insatser såsom att se till att handlingarna i arkivet hanteras på ett korrekt sätt. Det kan handla om att skapa akter, sortera olika dokument, hålla ordning och sortera olika akter så att de hamnar på rätt plats etc. Förutom arkivarbete kommer du även att arbeta med förvaltningens posthantering där du kommer att dela ut post till förvaltningens olika avdelningar.

Du ska ha god datorvana eftersom vi använder oss av olika IT-system i det dagliga arbetet. I de olika arkiven är det fler personer som arbetar, dock under olika tider för att minska smittspridningen av Covid -19. Du kommer arbeta både enskilt och och tillsammans med andra, uppdraget innebär stort eget ansvar.

I tjänsten kommer du att möta medarbetare från olika avdelningar, vilket gör att det är viktigt att vara tillmötesgående, vänlig och ha ett intresse för service.

Vidare kräver tjänsten att du har en god samarbetsförmåga, ha ett bra bemötande och vara serviceinriktad.



Det här söker vi hos dig
För att passa i rollen som administrativ assistent hos oss vill vi att:

- Du har utbildning inom arkivkunskap.
- Du har tre års dokumenterad erfarenhet av arkivarbete.
- Det är meriterande om Du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet
- Du har god datavana
- Du är noggrann och strukturerad
- Du är en lugn, stabil och strukturerad person som både är samarbetsinriktad och van vid självständigt arbete.
- Du tar ansvar, är engagerad och visar delaktighet
- Du har ett positivt förhållningssätt

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm city. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid. Det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängning.

Gå gärna in på vår hemsida www.haninge.se för mer information.

Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna:

Linda Strand, enhetschef administrativa enheten, mail: linda.strand@haninge.se,

08- 606 81 06

Välkommen med din ansökan! Tillsättning sker så snart möjligt, så intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100 % Visstidsanställning till 2021-09-30

Publiceringsdatum
2021-02-24

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Haninge kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/79".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Haninge kommun (org.nr 212000-0084)

Arbetsplats
Social- och äldreförvaltningen, Verksamhetsstöd och utveckling

Jobbnummer
5592711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge Kommun: