Arkivarie/Registrator till Statens servicecenter i Gävle

Statens Servicecenter / Biblioteksassistentsjobb / Gävle
2017-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie/Registrator till Statens servicecenter i Gävle" (publicerad 2017-05-29) ⬅️


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Som arkivarie/registrator vid Statens servicecenter kommer du tillsammans med kollegor att arbeta för att säkerställa och utveckla registratur- och arkivfunktionen vid myndigheten. Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Du kommer att fungera som expert i hanteringen av myndighetens allmänna handlingar. Det är viktigt att du är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla registratur- och arkivfunktionen och arbetet med ett myndighetsgemensamt arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär daglig hantering av inkommande handlingar, bedömning och klassificering av handlingar samt diarieföring/registrering i systemstöd. Arbetet innefattar kontroll av ärendeakter och ärendebalans samt att delta vid gallring och arkivering.

Som arkivarie/registrator deltar du i arbetet med att kvalitetssäkra, utveckla och effektivisera dokumenthanteringen inom myndigheten. Statens servicecenter planerar införande av nytt myndighetsgemensamt IT-stöd inom dokument- och ärendehantering, där din kompetens är viktig för införande och vidareutveckling. Du ska därför vara intresserad av och ha erfarenhet av digital dokumenthantering och att delta vid interna informations- och utbildningsinsatser.

Publiceringsdatum
2017-05-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Arkivarieutbildning (högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap) eller likvärdig utbildning och/eller registratorutbildning på högskolenivå.
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat registratorsarbete inom offentlig sektor.
• Mycket god kännedom om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
• Erfarenhet av verksamhetsbaserad arkivredovisning.
• Erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering i digitalt systemstöd.

Vidare ska du:
• Ha mycket god samarbetsförmåga med hög serviceambition och ett utpräglat ordningssinne.
• Ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• Ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
• Ha intresse av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete.
• Ha erfarenhet av att hålla i informations- och utbildningsinsatser och att ge stöd och support till verksamheten.

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Gävle. Registratorsfunktionen är organisatoriskt placerad vid huvudkontoret i Gävle men resor i tjänsten till myndighetens övriga kontor kan förekomma.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan senast 28 maj!

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Dordi Rasmusson ST tel. 010-456 03 95, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Wärn, Avdelningschef jonas.warn@statenssc.se 010-4560157

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE 15

Jobbnummer
3494826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: