Arkivarie

Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen, / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen, i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i moderna lokaler cirka 10 minuter från Centralstationen.



Administrativa avdelningens uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom kontoret.

Avdelningen är organiserad i tre enheter, ekonomi och verksamhetsplanering, arbetssätt och stödsystem och HR.

Enheten för digitala stöd ansvarar för kontorets digitala verktyg, arkiv och registratur samt hantering av teknisk och administrativ byggnads- och fastighetsinformation.

Enheten bedriver utvecklingsprojekt inom ett flertal områden samtidigt som rollern som dataskyddsombud kommer att tillkomma som ansvarsområde.

Vi söker nu en arkivarie t.o.m. 191231.



Publiceringsdatum
2018-05-18

Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie på enheten för digitala stöd kommer du att arbeta inom området arkiv och registratur. Arbetet inom arkiv och registratur syftar till att säkerställa en korrekt och rättssäker hantering av ärenden och handlingar genom fastställda processer och rutiner i verktyget eDok, som är stadens installation av Platina från FormPipe. Struktur, ordning och digital kompetens är nyckelord i arbetet.

Arbetsuppgifterna omfattar:

- Användarstöd och viss administration ex. behörigheter i eDok (Platina)
- Arkivera, ordna och förteckna handlingar
- Hantera överenskomna leveranser till Stadsarkivet
- Genomföra uppdatering av klassificeringsstruktur
- Hålla ordning i registratur och arkiv - löpande och i särskilda genomgångar/gallring
- Ta emot och registrera handlingar enligt aktuella anvisningar
- Bistå verksamheten med att eftersöka handlingar och ärenden

Du kommer också att fungera som ersättare för registrator när denne inte är på plats.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet eller högskola och som har erfarenhet av arkivarbete samt har arbetat i något av de större ärendehanteringssystemen inom området, t.ex. Platina.

Som person har du god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett bra sätt. Du är noggrann och utför arbetet självständigt där du strukturerar och tar ansvar för att uppgiften blir utförd. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du drivs av att arbeta tillsammans med andra människor och du lyssnar, kommunicerar och vill leverera lösningar.

Då rollen kräver att du ska arbeta i flera olika IT-stöd krävs det att du lätt tar till dig ny information på området.

Goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel och Word är ett krav.

Det är meriterande om du har kunskap om lagstiftning inom offentlig verksamhet, exempelvis offentlighetsprincipen, LOU.


Hos oss får du

- vara med och utveckla Stockholm

- arbeta med spännande och unika fastigheter

- goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad

- stor frihet att planera ditt arbete

- en chef som engagerar, stöttar och utmanar

- hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret

- en centralt belägen arbetsplats

- förmåner som exempelvis Rikskortet, friskvård och semesterväxling

- en arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar









Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 2018/3475
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olga Ekstam 0850826737

Företag
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen,

Adress
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen,
Hantverkargatan 2
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 2

Jobbnummer
4152683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Administrativa avdelningen,: