Arkivarie - Transportstyrelsen - Administratörsjobb i Norrköping
Arkivarie
Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Norrköping

Vi erbjuder ett spännande, intressant och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter. Möjligheterna till utveckling är stora och du behöver aldrig känna dig ensam i din roll. För oss är det viktigt att du hittar en balans mellan arbete och fritid som skapar en helhet i livet. Du får professionella och kunniga kollegor och medarbetare, både specialister och personer med stor och bred erfarenhet. Vi lovar att du har möjlighet att bidra med samhällsnytta för både medborgare och näringsliv i Sverige

Om jobbet

Enheten för kundmötet och informationsförvaltning ingår i en nybildad avdelning för strategisk utveckling och förvaltning. Enheten ansvarar för strategisk styrning, stöd, utveckling och utvärdering inom bl a följande områden:

* kundmötesfrågor
* utveckling av e-tjänster
* dokumentfrågor
* arkiv och gallringsfrågor
* digitalisering av arkiv
* förvaltning

Du kommer arbeta på sektionen informationsförvaltning, vilket är en av två sektioner på enheten med stort fokus på myndighetsgemensam verksamhetsutveckling. Sektionen består av ca 18 medarbetare som finns placerade i Norrköping, Örebro och Borlänge. Regelbundna resor ingår i arbetet.

Som arkivarie kommer du arbeta med att säkerställa en korrekt hantering av myndighetens allmänna handlingar genom att redan från början påverka informationens struktur, hantering, gallring, lagring och redovisning. Informationshanteringen på Transportstyrelsen är i huvudsak elektronisk. Hos oss arbetar vi i ett högt tempo och vi har många uppgifter på gång samtidigt.

Du kommer att

* bidra med arkivariekompetens i projekt och i förvaltningsobjekt med bland annat kravställning på it-system och hantering av myndighetens handlingar.
* delta i utvecklingen av elektronisk dokument- och ärendehantering.
* kartlägga handlingsbeståndet inom verksamheten
* genomföra gallringsutredningar och skriva gallringsframställningar och tillämpningsbeslut
* ge stöd och utbildning till Transportstyrelsens medarbetare i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
* bidra i utarbetandet av interna föreskrifter och handledningar
* utöva tillsyn över närarkiv inklusive krav på arkivlokaler
* andra uppgifter som ingår i en arkivaries roll

Om du ska trivas hos oss...

* behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha

* högskoleutbildning på lägst kandidatnivå med minst 60 hp (40 p) arkiv- och informationsvetenskap
* god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning

Det är meriterande om du också har

* en arkiv- och informationsvetenskaplig utbildning med inriktning på elektroniska handlingar och e-förvaltning
* kunskap om systemvetenskap/informatik
* erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor, helst från den statliga sektorn men även erfarenhet från andra sektorer är positivt

Vi vill att du

* är trygg i din kompetens om offentlighetslagstiftningen
* har förmåga att lyssna, analysera, konkretisera och omsätta teori till praktisk informationsförvaltning
* inspireras av att var med och utveckla verksamheten i riktning mot elektronisk ärende- och dokumenthantering
* har ett starkt intresse att lära nytt och utvecklas i din roll som arkivarie
* är samarbetsorienterad och hittar lösningar tillsammans med andra
* har förmåga att prioritera och att självständigt leverera med hög kvalitet
* har förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen innebär tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta

Sektionschef Claes Revenius, claes.revenius@transportstyrelsen.se.
Saco, Fredric Skargren eller Johan Stenborg och ST, Annica Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 23 oktober 2017 märkt med referensnummer TSG 2017-3362. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-10-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Olai Kyrkogatan 35
60173 Norrköping

Kontorsadress
Olai Kyrkogatan 35

Jobbnummer
3748851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: