Arkivarie

Inspektionen för vård och omsorg / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Du kommer arbeta med att ta fram en arkivförteckningsplan samt ta emot leveranser och ordna och förteckna arkivet- Det ingår även att ta fram tillämpningsbeslut för gallring samt genomföra gallringsutredningar. Du ansvarar för att hålla arkivbeskrivningen uppdaterad och deltar i arbetet med att utarbeta och uppdatera styrdokument och vägledningar inom området. Det ingår att hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer även arbeta med fortbildning, analys och kvalitetsuppföljning inom hela myndigheten.

Inom ramen för myndighetens utvecklingsarbete (IVO 2020) kommer du delta i arbetet kring vår framtida arbeta e-arkiv. Du kommer även delta i andra utvecklingsarbeten främst kopplade till e-förvaltning, mycket fokus kommer ligga på digital informationshantering.

Kvalifikationer

• Arkivarieutbildning på högskolenivå
• Goda IT-kunskaper och stor vana vid användning av datorsystemGoda kunskaper om Offentlighets- och sekretesslagen samt Arkivlagen
• Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv samt genomföra gallringsutredningar
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem i offentlig förvaltning, gärna statlig
• Erfarenhet av att ge råd och stöd i frågor som rör informationshantering
• Erfarenhet av utvecklingsarbete
• Erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar

Meriterande

• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360)

Vad IVO erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering på rättsenheten i Stockholm.

Kontaktpersoner och övrig information

För praktiska frågor gällande arbetsuppgifter vänligen kontakta Annika Berglund Basilier, huvudregistrator, 010-788 51 80. För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Pernilla Spens, HR-specialist, 010-788 51 87 eller Linda Almqvist, tf. chefsjurist, 010-788 57 33.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Marit Sundberg, SACO, 010-788 57 09, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-43354/2016.

Sista ansökningsdag är den 9 januari 2017.

Bifoga personligt brev och CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan!

Om IVO

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2016-12-30

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3239524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: