Arkivarie

Göteborg, Miljöförvaltningen / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Miljöförvaltningen i Göteborg

Vill du vara med och arbeta för en hållbar stad och en god livsmiljö i Göteborg? Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att blir en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Utmaningen är att göra detta samtidigt som staden ska växa och näringslivet utvecklas. Därför arbetar vi för att hitta de bästa lösningarna på lång sikt. Våra kunniga och engagerade medarbetare är miljöförvaltningens främsta tillgång. Vi uppmuntrar ett nyfiket och reflekterande arbetssätt där vi lär oss av våra egna och andras framgångar och misstag. Tillsammans driver vi nu ett utmanande utvecklingsarbete för att säkra att vårt arbete har önskade effekter och för att skapa en ännu bättre arbetsplats.

Publiceringsdatum
2015-12-23

Arbetsuppgifter
Som arkivarie har du en central roll i hanteringen av förvaltningens dokumenthantering. Du arbetar dagligen med arkivering och utlämnande av handlingar men en stor del av tiden går åt till kvalitetsutveckling av förvaltningens arkivhantering. Fokus ligger på utveckling av rättssäkra, moderna och effektiva dokumenthanteringsprocesser. Som offentlig myndighet har vi mycket höga krav på tillgänglighet, sökbarhet och service som i sin tur ställer krav på att vi arbetar effektivt.
Utvecklingsarbetet bedrivs i projektform tillsammans med andra kunniga medarbetare i förvaltningen.
Vi arbetar i enlighet med en processbaserad diarieplan och har till stor del övergått till elektroniska arbetssätt. Mycket arbete kvarstår dock med att öka vår digitalisering och förenkla allmänhetens möjligheter att ta del av våra informationstillgångar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad arkivarie. Du har kunskap om aktuell lagstiftning och du har erfarenhet av att arbeta med olika IT-system. Du har även erfarenhet av arbete med e-arkiv och digitalisering. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av att handleda andra. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom offentlig sektor.

Du kommer att ha en central roll i förvaltningen med många kontaktytor och du behöver vara serviceinriktad, flexibel och trygg i kontakter med andra samt kommunicera på ett sätt som skapar handlingskraft. Du är noggrann och strukturerad och har en förmåga att förstå och hantera relativt komplexa system. Då området dokumenthantering utvecklas snabbt behöver du vara drivande i förändringsarbete och ha helhetssyn.

Vi befinner oss i trevliga lokaler på Karl Johansgatan 23 i Majorna med bra kommunikationsmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-17
Ange följande referens när du ansöker: A530580
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Ström, Enhetschef 031-3683849

Facklig kontakt
Jennie Hulth, Vision 031-368 38 59
Peter Krahl Rydberg, Saco 031-3683791

Företag
Göteborg, Miljöförvaltningen

Adress
Göteborg, Miljöförvaltningen
Box 7012
40231 Göteborg

Kontorsadress
Karl Johansgatan 23

Jobbnummer
2592969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Miljöförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Miljöförvaltningen: