Arkivarie

Polismyndigheten Västra Götaland / Arkivariejobb / Göteborg
2013-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie" (publicerad 2014-07-18) ⬅️


Visa alla arkivariejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Förvaltningsavdelningen är polismyndighetens centrala utförarorganisation. Avdelningens uppdrag är att vara ett stöd för kärnverksamheten.

Inom Förvaltningsavdelningen finns staben, verksamhetsstödsenheten och polisrättsenheten. I polisrättsenheten ingår fyra sektioner, dokumentationssektionen, handläggarsektionen, passektionen och delgivnings & godssektionen. Vidare finns också en tillsynsgrupp och en processledare för resehandlingsprocessen. Polisrättsenheten omfattar cirka 100 medarbetare och har i stora delar ansvarsområden som berör hela myndigheten.

Dokumentationssektionen
Tjänsten som arkivarie är placerad inom dokumentationssektionen. Dokumentationssektionens verksamhet omfattas av ansvar för fördelning och hantering av till myndigheten inkomna handlingar, diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, förvaltning av myndighetens centralarkiv samt hantering av handlingar tillhörande kriminaldiariets närarkiv. Vi är idag 12 medarbetare och du kommer att tillhöra den arbetsgrupp som ansvarar för den centrala långtidslagringen av myndighetens arkivhandlingar.

Publiceringsdatum
2013-01-14

Dina arbetsuppgifter
Polismyndigheten är inne i en process som handlar om att gå över från analog till digital form i arkiv och ärendehantering. Det innebär att vi befinner oss vid ett skifte som i stor utsträckning påverkar arkivariens roll.

Arbetet har stor bredd och du kommer att vara delaktig i utvecklingen av processorienterad arkivredovisning och digital arkivering. I rollen som arkivarie kommer du att ansvara för delar av myndighetens arkiv och bland annat ordna, förteckna, gallra och tillgängliggöra arkivmaterial. Vi ser gärna att du medverkar i arbetet med att informera och utbilda personal inom myndigheten i dokumenthantering och arkivering.
Polismyndigheten använder sig av arkivförteckningsprogrammet Klara.

Kompetensprofil
Vi söker dig som har akademisk examen där arkivvetenskap ingår och som har erfarenhet från arkivarieyrket.

Vi ser gärna att du också har erfarenhet från processorienterad arkivredovisning.

Du ska ha goda datorkunskaper i bl a Office-paketet.

Du ska ha lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som t ex ansvarstagande, kvalitetstänk, servicekänsla och noggrannhet.
Du visar respekt och engagemang i mötet och samarbetet med andra, både internt och externt.

Med din samlade kompetens förväntas du bidra till målen för verksamheten och vara är en god företrädare för myndigheten.

Tjänst: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Tjänsteställe: Ernst fontells plats, Göteborg.
Arbetstid: dagtid med flex.

Övrig information
Vid rekrytering kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.

Ytterligare Information lämnas av chefen för dokumentationssektionen, Eva Alpsten som kan nås via Polisens växel 114 14.

Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och SACO-S nås via Polisen växel 114 14.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Skriftlig ansökan tillsammans med CV samt uppgift om referenspersoner (ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post: platsansokan.vastragotaland@polisen.se , senast den 28 januari 2013.

Märk din ansökan med AD 713-1658/13

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-28
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-1658/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Jobbnummer
1437298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: