ArkDes söker personalhandläggare!

Statens centrum för arkitektur och design / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens centrum för arkitektur och design i Stockholm

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes fungerar som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidrar till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa områden.

Vi söker dig som vill arbeta brett med många olika arbetsuppgifter inom HR-området i en liten, dynamisk organisation med cirka 40 medarbetare.

ArkDes administrativa enhet består av administrativ chef, redovisningsekonom, personalhandläggare och IT-ansvarig, Du kommer utgöra ett stöd och en expertfunktion inom personalområdet för både personalansvariga chefer och medarbetare samt agera kontaktperson mot Statens servicecenter som administrerar ArkDes löner.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som på ett självständigt sätt kan:

• Driva och planera arbetet med samtliga förekommande arbetsuppgifter inom personalområdet
• Arbeta med löpande personaladministration, ge information och stöd till medarbetare om lön, semester, anställningsförhållanden och avtal samt svara för kontakten med Statens servicecenter
• Informera och ge stöd till chefer och ta en aktiv roll vid rekrytering, introduktion, avtals- och arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljöarbete och rehabilitering
• Arbeta fram och underhålla arbetsordning, policys, arbetsbeskrivningar och andra förekommande styrdokument inom området

Vidare är du sammanhållande i arbetet med samverkan och förhandlingar med de fackliga organisationerna samt i processerna kring lönerevision och lönekartläggning.

I tjänsten ingår även att vara drivande i arbetet med utvecklingen och driften av ett nytt Intranät.



Publiceringsdatum
2018-05-23

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat, operativt och strategiskt personalarbete

Det är dessutom meriterande om du har:

• Erfarenhet av kvalificerat personalarbete inom statlig eller offentlig verksamhet
• Goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området och den statliga särregleringen
• Goda kunskaper inom och erfarenhet av arbete i löne- och rekryteringssystem, företrädesvis Palasso och ReachMee



Dina personliga egenskaper
Du har mycket god samarbetsförmåga och är van vid att hantera många olika frågor samtidigt. Du har förmåga att ta initiativ och driva frågor självständigt. Du är ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad i dina kontakter med verksamheten och din omvärld. Vi ser gärna att du är flitig kulturkonsument med intresse för arkitektur och design.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidare anställning med en arbetsomfattning på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och CV märkt med diarienr AM2018-51 via ArkDes hemsida https://arkdes.se/om-arkdes/#lediga-tjanster och länken "Ansök" längst ned i annonsen. Vi tar bara emot ansökningar på detta sätt. Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 5 juni 2018. ArkDes tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i ansökan.

ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet avseende jämställdhet och mångfald.

Genom din ansökan samtycker du till att Arkitektur- och Designcentrum behandlar dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan i sin helhet kommer sparas av myndigheten i två år i enlighet med Riksarkivets föreskrifter (RA-FS 2004:1). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Kontakt
Upplysningar lämnas av Eric De Groat, biträdande överintendent.

Fackliga företrädare är Astrid Evasdotter Smith, Saco och Adolfo Vega, ST.

Samtliga kan nås via vår växel, telefon: 08-520 23 500.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
ArkDes tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Centrum För Arkitektur och Design

Adress
Statens Centrum För Arkitektur och Design
Box 16410
10327 Stockholm

Kontorsadress
Exercisplan 4
Skeppsholmen

Jobbnummer
4161321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens centrum för arkitektur och design

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens centrum för arkitektur och design: