ArkDes söker funktionsansvarig!

Statens centrum för arkitektur och design / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens centrum för arkitektur och design i Stockholm

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes fungerar som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidra till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa områden.

Vi söker dig som vill arbeta samordnande över funktionen administration och utveckling i en liten, dynamisk organisation med cirka 40 medarbetare. Tjänsten innebär personalansvar för funktionens medarbetare samt budgetansvar.

Den administrativa funktionen vid ArkDes består av fem heltidsanställda personer samt ytterligare två anställda som delar sin tid mellan ArkDes och grannmuseet Moderna museet. Funktionen ger stöd inom bl.a. ekonomi, personal, registratur och IT till funktionsansvariga, ledning och medarbetare. Funktionen driver och medverkar även i projekt och utvecklar administrativa rutiner. En viktig uppgift för funktionen är att integrera administrativa och utvecklingsfrågor med övriga verksamheter i tidigt skede.

Publiceringsdatum
2018-06-27

Dina arbetsuppgifter
Som funktionsansvarig för administration och utveckling rapporterar du direkt till biträdande överintendent, ingår i myndighetens ledningsgrupp och i gruppen med övriga funktionsansvariga; bibliotek, forskning, mötesplats, utställningsproduktion, intendenter samt kommunikation och besökarupplevelse.

Du leder, planerar och utvecklar verksamheten utifrån de styrdokument som en statlig myndighet har att utgå från, policyn och de strategiska beslut som ledningen fattar. Du och ditt team deltar aktivt med era perspektiv i den operativa verksamheten, i projekt och agerar en stödjande verksamhet. Tjänsten innebär ett delegerat ansvar för myndighetens arbetsmiljö, arbetsmiljöarbete samt GDPR.

Viktiga framtidsfrågor som engagerar funktionen för administration och utveckling är den långsiktiga lokalförsörjningen, utvecklingen av intranät, arbete med sponsring samt arbete med en ny basutställning inom funktionens ansvarsområden.

Vi söker dig som på ett självständigt sätt kan:

• Ansvara, leda och utveckla funktionen samt ansvara för funktionens budget
• Koordinera myndighetens övergripande budget samt genomföra löpande ekonomiska uppföljningar och analyser med stöd av myndighetens redovisningsekonom
• Verka aktivt för att myndighetens verksamhet bedrivs rättssäkert och effektivt tillsammans med övriga funktioner
• Utveckla myndighetens interna arbetsprocesser
• Ansvara för framtagande av policydokument och riktlinjer inom funktionens områden
• Koordinera upphandlingar



Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen inom ämnesområde som arbetsgivaren bedömer relevant
• Flerårig erfarenhet från arbete på ledningsnivå och budgetarbete på statlig myndighet
• Erfarenhet av organisatoriskt utvecklingsarbete
• Erfarenhet av personalansvar

Det är dessutom meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete från kulturinstitution, besöksnäring eller annan publik verksamhet
• Erfarenhet av arbete inom den privata sektorn
• Arbetat med sponsring eller extern finansiering

Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap och besitter en god kommunikativ, analytisk och strategisk förmåga. Du är utvecklingsorienterad och har en utpräglad initiativ- och organisationsförmåga. Vidare värdesätter vi att du är flexibel, har förmåga att engagera människor och värnar för en god arbetsmiljö. Du är bra på att bygga relationer och samarbetar gärna med såväl interna som externa parter. Vi ser gärna att du är flitig kulturkonsument med intresse för arkitektur och design. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet avseende jämställdhet och mångfald.

Tjänsten avser en tillsvidare anställning med en arbetsomfattning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan och CV märkt med diarienr AM2018-81 via ArkDes hemsida https://arkdes.se/om-arkdes/#lediga-tjanster och länken "Ansök" längst ned i annonsen. Vi tar endast emot ansökningar på detta sätt. Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 28 augusti 2018.

Genom din ansökan samtycker du till att Arkitektur- och Designcentrum behandlar dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan i sin helhet sparas av myndigheten i två år i enlighet med Riksarkivets föreskrifter (RA-FS 2004:1). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Upplysningar lämnas av Eric De Groat, biträdande överintendent. Fackliga företrädare är Madeléne Beckman, Saco-S och Adolfo Vega, ST. Samtliga kan nås via vår växel, telefon: 08-520 23 500.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Centrum För Arkitektur och Design

Adress
Statens Centrum För Arkitektur och Design
ArkDes
Box 16410
10327 Stockholm

Kontorsadress
ArkDes
Box 16410

Jobbnummer
4224778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens centrum för arkitektur och design

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens centrum för arkitektur och design: