Ärendesamordnare

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
2022-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ärendesamordnare" (publicerad 2023-11-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2022-11-01

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du kommer att arbeta tillsammans med stadsrevisorn och nära de förtroendevalda revisorerna. Både med administrativt stöd och stöd till revisorerna i deras granskande uppdrag.

Som ärendesamordnare/sakkunnig på revisionskontoret kommer du att arbeta med hela revisionsprocessen. Du kommer att ansvara för att utveckla rutiner inom revisionskontorets administrativa flöde och processen kring revisorernas sammanträden samt genomföra granskningsarbete. I arbetsuppgiften ingår bland annat:

• ansvara för processen kring revisionssammanträden, såsom kallelser, minnesanteckningar och protokoll.
• vara med i den interna kontrollen och riskanalysen av revisorernas egen verksamhet,
• hjälpa revisorerna i granskningsarbetet med att ta fram nämndhandlingar t ex protokoll, rapporter och andra handlingar.
• delta i riskanalyser och bedömningar i granskningsarbetet
• ingå i revisionsgranskningen av kommunens nämnder och bolag samt förbund
• ansvara för posthantering, diarieföring, arkivering, fakturahantering, göra beställningar, boka resor och möten, ge IT-support.
• ta fram underlag till uppföljningar, ekonomiska prognoser och förslag till tjänsteskrivelser och andra skrivelser, med mera.

Tjänsten innebär goda möjligheter till utveckling inom kommunal revision.

Din arbetsplats
Linköpings kommun har sju förtroendevalda revisorer och ett revisionskontor som består av stadsrevisorn och en medarbetare. Kontoret arbetar på uppdrag av de förtroendevalda revisorerna. Vi är revisorernas förvaltningsstöd samt utför och beställer granskningar.

Revisionens uppgift är att årligen granska all verksamhet som bedrivs av styrelser och nämnder i kommunen och kommunens bolag och dotterbolag. Revisionen bedrivs i enlighet med Skyrevs rekommendationer, god revisionssed inom kommunal verksamhet samt kommunens reglemente. Vår granskningsprocess bygger på dialog med de granskade och vår ambition är att främja verksamheten utan att äventyra vårt oberoende.

Du som söker
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi, samhällskunskap, offentlig förvaltning eller administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom området är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn och gärna erfarenhet från liknande tjänst i en kommunal verksamhet. Goda datakunskaper är ett krav för tjänsten och det är meriterande om du har kunskap i ärendehanteringssystem. Då arbetet innefattar två riktningar som båda innebär att skriva, dokumentera och formulera beslutshandlingar till nämnd och att i viss mån även vara föredragande så ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Förståelse för de politiska demokratiska processerna är meriterande.

Som anställd hos oss behöver du ha förmågan att lätt anpassa dig till ändrade omständigheter och självständigt organisera ditt dagliga arbete utifrån det. Du tar stort ansvar för dina uppgifter och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå för att kunna möta dina kunder och driva processer på bästa sätt.

Du arbetar bra med komplexa frågor och har förmågan att kunna bryta ner saker i mindre delar för att få en bättre förståelse. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Vidare är du trygg och stabil och kan anpassa ditt förhållningssätt till olika situationer i arbetet. Du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten och handlar i enlighet med fattade beslut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10180

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal
Friskvårdsbidrag 2800 kr per kalenderår

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
HR-konsult
Marit Gunnarsson
Marit.Gunnarsson@linkoping.se
013-205102

Jobbnummer
7129682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: