Arbetsrättsjurist - Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen - Juristjobb i Stockholm
Arbetsrättsjurist
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm

FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet. Regeringskansliet har ca 4 500 anställda. Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda.

Förvaltningsavdelningen ska ge stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor. Förvaltningsavdelningen leds av förvaltningschefen, som inom Regeringskansliet ansvarar för administrativa frågor och förändringsarbete som rör flera departement eller kommittéer inom flera departements verksamhetsområden. Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se

RK ARBETSGIVARENHET
Regeringskansliets arbetsgivarenhet (RK Arbetsgivarenhet) finns inom Förvaltningsavdelningen. Enheten har drygt 40 medarbetare.

RK Arbetsgivarenhet har till uppgift att svara för övergripande arbetsgivarfrågor inom Regeringskansliet under ledning av personaldirektören. I detta ingår arbetsrätt, förhandlingsverksamhet, lönepolitik, jämställdhet, integration, arbetsmiljö och friskvård, personalstatistik samt löneadministration m.m.

RK ARBETSGIVARENHET SÖKER ARBETSRÄTTSJURIST

Arbetsuppgifterna består bl a i rådgivning till departementen i allmänna arbetsrättsliga frågor, medverkan i att arbeta fram interna riktlinjer inom personalområdet och att bistå i enhetens förhandlingsarbete. I arbetet ingår också att hålla utbildningar och informera Regeringskansliets arbetsgivarföreträdare samt omvärldsbevakning av arbetsrättsliga och personaljuridiska frågor, bl a på det EG-rättsliga området.

Vi söker dig som har juristexamen och är notariemeriterad (eller har motsvarande erfarenhet). Du har goda allmänna juridiska kunskaper och gärna särskild erfarenhet av arbetsrätt och skatterätt. För arbetet krävs att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, god analysförmåga, att du är utåtriktad och flexibel samt har ett gott omdöme. Vidare har du lätt för att samarbeta men kan även arbeta självständigt. Erfarenhet av Regeringskansliet kan vara meriterande.

Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av Stellan Broman tel: 08 405 47 43 eller av Hedvig Forsselius tel: 08-405 17 51 och om anställningsvillkoren i övrigt av personalhandläggare Maria Stein Ymén tel:08-405 40 37.
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Fackliga företrädare är Per Hellman för ST, Anders Johansson för SACO och Eeva Emani för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08- 405 10 00.

Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan inklusive din meritförteckning senast den 2 november 2007. skicka den till nedanstående adress eller med e-post till jobb@adm.ministry.se . Märk din ansökan med dnr FA2007/1557/FAPA. Skicka inga betygskopior- dessa vi vill att du tar med om du blir kallad till intervju.

Publiceringsdatum
2007-10-11

Anställningstyp/arbetstider
Ersättning
Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515

Sista ansökningsdag 2007-11-02
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@adm.ministry.se

Företag
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM

Jobbnummer
21999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen: