Arbetsmiljösamordnare - Bodens kommun Socialförvaltning, - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden
Arbetsmiljösamordnare
Bodens kommun Socialförvaltning, / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå
Visa alla jobb hos Bodens kommun Socialförvaltning, i Boden

Socialförvaltningen i Bodens kommun ansvarar för omsorg för äldre och funktionshindrade samt stöd, rådgivning och behandling till barn, ungdomar och vuxna. Inom förvaltningen finns ca 1 300 anställda. Verksamheten är indelad i fem verksamhetsområden: äldreboende, äldreomsorg i ordinärt boende, handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt administration. Den administrativa avdelningen med 25 medarbetare utgör en viktig stödfunktion för ledningsorganisationen inom förvaltningen vad gäller ekonomi- och personalfrågor samt övrig administration.

Vi söker en arbetsmiljösamordnare som har till huvuduppgift att vara förvaltningens sakkunnige och kontaktperson såväl internt som externt i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Organisatorisk tillhörighet är bemanningsenheten inom administrativa avdelningen.

Arbetsuppgifter: Bidra till ett aktivt arbetsmiljöarbete genom att initiera, planera, samordna och handlägga frågor inom det systematiska arbetsmiljöområdet. Det innefattar även risk- säkerhets- och psykosociala frågor. Bistå, ge råd och stöd till förvaltningens chefer med delegerat ansvar för arbetsmiljöfrågorna. Genom preventivt arbete minska riskerna för att ohälsa och olycksfall i arbetet uppstår. Följa upp beslutade och genomförda insatser inom arbetsområdet. Hålla sig ajour med utvecklingen, lagar och förordningar samt. initiera och genomföra informations- och utbildningsinsatser internt. Helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt är viktiga ingredienser i arbetet.

Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal och arbetsvetenskap eller annan lämplig högskoleutbildning inom området. Påbyggnadsutbildning inom arbetsmiljö och ledning är önskvärt.
Samarbets- initiativ- och analytisk förmåga är nödvändig. Erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning är en merit. Du har erfarenhet av självständigt arbete med personal- och arbetsmiljöfrågor. Du ska tycka om att arbeta med människor samt att vara utåtriktad, flexibel, lyhörd samt ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå. Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2007-11-13

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Ange löneanspråk i ansökan.

Kontakt
Marie Hjorth, 0921-62833 direkt, marie.hjorth@boden.se , verksamhetschef
Karin Berglund, 0921-627 76 direkt, karin.berglund@boden.se , avdelningschef

Facklig kontakt
Laila Kohkoinen, 0921-622 05 direkt, 0921-622 07, laila.kohkoinen@boden.se , SKTF

Så ansöker du
Anställningsvillkor enligt avtal.
Sista ansökningsdag 2007-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 41/07
Vi tar emot ansökan via epost: ledigajobb@boden.se

Företag
Bodens kommun Socialförvaltning,
96186 BODEN
Telefonnummer: 0921-62000

Jobbnummer
53308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun Socialförvaltning,: