Arbetsmarknadskoordinator med fokus på volontärer

Fören Erikshjälpen Second Handbutiker / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker i Jönköping, Habo, Eksjö, Sävsjö, Värnamo eller i hela Sverige

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Vi söker nu en Arbetsmarknadskoordinator med fokus på volontärer

Publiceringsdatum
2023-03-08

Dina arbetsuppgifter
Vi eftersträvar hela tiden efter en arbetsmiljö som är inkluderande, erbjuder meningsfull sysselsättning och som är en inspirerande miljö. Du kommer att tillhöra HR-avdelning som består av HR-chef, HR-specialister, arbetsmarknadskoordinatorer och arbetsmiljökoordinator. Du kommer arbetsledas av Hållbarhetschefen i arbetsmarknadsfrågor och volontärsinsatser. Vårt uppdrag är att Erikshjälpen ska vara en attraktiv arbetsgivare och ge ett professionellt chefsstöd till våra chefer runt om i landet. Resor främst inom västra och södra Sverige ingår i uppdraget. I dina arbetsuppgifter ingår att:
Driva och utveckla bemanningsfrågor i samarbete med HR avdelningen
Ha kännedom om arbetsgivarfrågor med HR avdelningen
Identifiera förbättringsområden i syfte att utveckla Erikshjälpen till att vara en attraktiv arbetsgivare
Tillsammans med nuvarande arbetsmarknadskoordinator (Region Öst och Mellan) stödja butikschefer kring arbetsmarknadspolitiska åtgärder och projekt (Region Syd och Väst)
Ha kontakter med arbetsförmedling, försäkringskassa och andra myndigheter både regionalt och lokalt
Utbilda och stödja butiksledning i introduktionskoncept, handledning och effektmätning för personer i arbetsmarknadsåtgärder samt samtalsgrupper enligt framtaget koncept
Driva, leda och utveckla arbetet i våra Framtidsverkstäder enligt det framtagna konceptet. Arbetet sker i nära samverkan med barnrättsorganisationen.
Strategiskt arbeta med framtagande av metodik och stödja utvalda butiker för att bibehålla och rekrytera volontärer
Projektledare för volontärskampanjer

Vem söker vi?
Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Alternativt har du erfarenhet som chef eller ledare inom ideell sektor. Du har minst 3 års erfarenhet inom exempelvis Försäkringskassan, arbetsförmedling, socialtjänst eller ideell organisation. Erfarenhet från arbete med arbetsmarknadspolitiska åtgärder är ett krav. Vi ser även att du delar Erikshjälpens värderingar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet!
Vi vill att du:
Har en positiv människosyn och är mycket stark på att knyta och upprätthålla relationer.
Du är både bra på att samarbeta och att driva frågor självständigt.
Som person är du strukturerad och har en god pedagogisk förmåga.
Du kan hålla många bollar i luften och är lösningsorienterad.
Du vill vara en del i att se människor och organisationer växa och utvecklas.

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar medel till sociala och humanitära insatser via Erikshjälpens samt samarbetspartners biståndskanaler. Förutom ekonomiska förutsättningar, skapar Erikshjälpen Second Hand också miljömässiga förutsättningar för att förändra världen. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor, får du vara med och bidra till en miljömässigt hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer, praktikanter och medarbetare som placeras från arbetsförmedling eller andra aktörer.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 6 april till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med "Arbetsmarknadskoordinator".
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning. Placeringsort Huskvarna eller enligt överenskommelse. Delar av arbetet kan ske på distans.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Christina Grafström, christina.grafstrom@erikshjalpen.se eller Hållbarhetschef Cathrine Kylesten, cathrine.kylesten@erikshjalpen.se
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-06
E-post: ansokan@erikshjalpen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Arbetsmarknadskoordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fören Erikshjälpen Second Handbutiker, http://www.erikshjalpen.se
Datorgatan 4 (visa karta)
561 33  HUSKVARNA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Erikshjälpen Second Hand

Kontakt
Hållbarhetschef
Cathrine Kylesten
cathrine.kylesten@erikshjalpen.se

Jobbnummer
7525655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fören Erikshjälpen Second Handbutiker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker: