Arbetsmarknadskonsulent

Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen i Lysekil, Essunga, Mellerud, Gislaved, Haninge eller i hela Sverige

Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro."



Arbetsplats:

Arbetsmarknadsenheten inom Lysekils kommun ansvarar för arbetsmarknadspolitiska insatser och daglig verksamhet/sysselsättning enligt LSS och SoL.

Tjänsten är placerad inom Arbetsmarknadstorg (processkontoret) med arbetskonsulenter som svarar för deltagarnas process genom verksamheten.

Arbetsuppgifter:

Tillsammans med övriga Arbetskonsulenter utvecklar du samarbetet med våra kommunala verksamheter och andra samverkande parter så som fackliga organisationer och Arbetsförmedlingen. Du har ett särskilt ansvar för utveckling av samordning av praktikplatser inom kommunen, att vara verksamhetsstöd till chefer vid anställningar (lönesubventioner) samt vid omställningar i sådana ärenden. Du ansvarar också för hantering av enhetens egna åtgärdsanställningar och för återsökningen av de statsbidrag som är kopplade till praktik och subventionerade anställningar i kommunen.

En stor del i arbetet är att bidra med administrativ ordning och reda för kommunens interna förvaltningar, enheter och fackliga organisationer kring arbetsmarknadspolitiska insatser. Avsikten med att vara administrativt ansvarig är att arbetet ska kvalitetssäkras så rätt överenskommelser, rätt avtal m.m. görs vid rätt tillfälle. Utifrån din kompetens och erfarenheter bidrar du till utveckling av metoder, rutiner och gemensamma arbetssätt. I kommunen arbetar vi bl.a. med AMEa Webb, Heroma och Winlas som administrativa system.

Publiceringsdatum
2017-12-20

Kvalifikationer
Du har troligtvis en högskoleutbildning inom HR, samhälls- och beteendevetenskap eller utbildning som kan bedömas relevant för arbetsområdet. Du har några års erfarenhet av arbete med personer i utanförskap, erfarenhet av arbete inom arbetsmarknadsområdet och/eller personalområdet. Har Du tidigare arbetat med frågor mellan arbetsgivare, facklig organisation och myndigheter (Arbetsförmedling) samt jobbat med överenskommelser och förhandlingar väger det tungt och kan ev. kompensera avsaknad av högre utbildning. Du ska också ha god vana vid administration och dokumentation i IT miljö då det är en viktig del av arbetet.

Stor vikt läggs vid din pedagogiska förmåga att driva utvecklingsarbete med övriga medarbetare, chefer i kommunala organisationen och andra inblandade aktörer. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Dina egenskaper
Du har en god förmåga att organisera och strukturera tillvaron och verksamheten så den blir tydlig. Du har ett bemötande som gör att du lätt får med dig olika aktörer. Du ser möjligheter istället för hinder, är bra på att samarbeta, och har en positiv livssyn. Då det emellanåt kan vara ett intensivt arbete är det viktigt att du har tålamod och är stresstålig.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har och ser också positivt på en jämn könsfördelning i arbetsgruppen.

Anställningsform:

Tills vidare, ev kan provanställning tillämpas.

Obs! Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Rekrytering sker löpande.

Välkommen med din ansökan !

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 2017/246
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per-Henrik Larsson 0523-61 33 27

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen
Kungsgatan 44
45380 Lysekil

Kontorsadress
Kungsgatan 44

Jobbnummer
3867004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen: