Arbetsmarknads- och integrationshandledare, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten / Personaltjänstemannajobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2018-03-02

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknads- och Integrationsenheten (AMI) i Lekeberg söker en vikarierande arbetsmarknads- och Integrationshandledare.

Handledaren kommer vara anställd på AMI och kommer arbeta för kommunens arbetsmarknads- och integrationsansvar, där uppdraget är att få människor i självförsörjning samt svara för kommunens flyktingmottagande och integrationsinsatser. AMI samverkar bl.a. med det privata näringslivet, försörjningsstöd och Arbetsförmedlingen. Arbetsmarknadshandledaren är underställd enhetschefen för AMI.

Som vikarierande arbetsmarknads- och integrationshandledare kommer du i huvudsak arbeta med:
• Praktisk handledning av personal och deltagare i AMIs verksamheter
• Coacha, matcha och på andra sätt stödja deltagare på deras väg mot arbetsmarknaden
• Integrationsinsatser såsom t.ex. flyktingmottagande



Kvalifikationer
Du har en god social förmåga och tycker det är intressant att arbeta med människor med olika slags bakgrund. Du har lätt för att kommunicera och en stark tilltro till individens förmåga att utvecklas och nå sina mål.
Du tycker om att ta eget ansvar och har en god förmåga till självständigt arbete.
Du trivs i rollen som ledare.
I tjänsten krävs det att du är flexibel och har lätt för att anpassa och ställa om ditt arbete efter olika förutsättningar
För tjänsten krävs B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: A663142
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Gustafsson per.gustafsson@lekeberg.se 0585-489 21

Företag
Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten

Adress
Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
Bangatan 7 FJUGESTA

Jobbnummer
3997103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Arbetsmarknadsenheten: